חדש ומשתלם: כך תזכו בהטבת מס מהמדינה על הרכב שלכם

הנחה משמעותית באגרת הרישוי השנתית בסכום של 1,500 שקל, שתנתן למי שיתקין ברכבו מערכות בטיחות חדשות ■ ההטבה צפויה לממן את החלק הארי של עלות התקנת המערכת ■ כל הפרטים בוידאו ■ רכב צמוד מהעבודה – יתרונות וחסרונות

שר האוצר, משה כחלון, חתם השבוע על תקנות למתן הנחה באגרת רישוי הרכב השנתית לאלו שיתקינו מערכות בטיחות מתקדמות הכוללות התרעה בעת סטייה מנתיב ואי שמירת מרחק.

הטבה זו מיועדת לכלל כלי הרכב הפרטיים במדינה, אשר יוצרו משנת 2000 ואילך. יש לציין כי כיום ניתנת הטבת מס לכלי רכב חדשים שבהם מותקנות מערכות מצילות חיים, ובחודש מרץ השנה אמר שר התחבורה ישראל כץ כי בשנת 2016, מעל ל-50% מכלי הרכב החדשים שנמכרו בארץ ניצלו הטבה זו.

לאחר עסקת הענק בה נמכרה חברת מובילאיי ב-15 מיליארד דולר, אמר כץ שמתחילת שנת 2018 יחויב כל כלי רכב חדש הנמכר בארץ, להצטייד לפחות בשתי מערכות בטיחות אלו. עם זאת, חייבים לומר כי הטבת המס למכוניות חדשות על מערכות בטיחות אלו זכו לביקורת רבה, משום שבמקרים מסוימים התקנה מקומית של מערכות דוגמת זו של מובילאיי זיכתה בהטבת מס משמעותית מזו שקיבלו כלי רכב בהם הותקנו, עוד בפס היצור, מערכות שכאלו ואף מתוחכמות יותר.

משרד האוצר הקצה 180 מיליון שקל לעניין, מה שלהערכת אנשי המשרד יאפשר התקנה של מערכות בטיחות ל-120 אלף כלי רכב משומשים. התקנה של מערכות בטיחות אלו תעניק הנחה באגרת הרישוי השנתית בסכום כולל של 1,500 שקלים, אשר צפויה לממן את החלק הארי של עלות התקנת המערכת. במשרד האוצר ציינו כי על פי מחקר אותו ערכה אוניברסיטת בר אילן, מערכות בטיחות שכאלו עשויות להביא להפחתה של כ-80% בסיכון למעורבות בתאונות דרכים.