גן עדן עלי אדמות: צפו באי שנבחר ליפה ביותר בעולם

מקומות שכדאי לבקר בהם לפחות פעם אחת בחיים: לא חסרים מתמודדים על התואר הנכסף "האי היפה בעולם", אבל נדמה שלאי הזה באמת קשה להשתוות ■ אז מה הופך אותו שוב ושוב לאי הטוב בעולם ברשימות אתרי התיירות הנחשבים? צפו בווידאו ושפטו בעצמכם

האי היפה בעולם, פלאוואן פיליפינים / צילום: שאטרסטוק
האי היפה בעולם, פלאוואן פיליפינים / צילום: שאטרסטוק

הוא נבחר לאי היפה בעולם בעבר, אבל השנה זו הפעם השנייה ברציפות שפלאוואן בפיליפינים קוטף את התואר הנכסף של מגזין התיירות הנחשב "Travel & Leisure".

הארכיפלג, שמכיל 1,800 איים קטנטנים, נמצא דרומית לים סין הדרומי וצפונית לים סולו. עיר הבירה של הפרובינציה, שהוגדרה כשמורה ביוספרית על-ידי אונסק"ו, היא פוארטו פרינססה (Puerto Princesa), ואוכלוסיית האי מונה כ-900 אלף איש.

פלאוואן הוא אי עם מים צלולים בצבע ירוק-טורקיז, המוקף צוקי ענק שיוצאים מתוך צמחייה ירוקה וסבוכה ומערות מסלע גיר, שהופכים אותו לפיסת גן עדן רומנטית ונדירה. אבל דווקא הנהר התת-קרקעי של פוארטו פרינססה, הזורם לאורך 8 ק"מ ונחשב לאתר מורשת עולם של אונסק"ו, מבחין את הארכיפלג הזה מכל השאר. 

חוף אל נידו, הוא המפורסם ביותר באי ושוכן כ-420 ק"מ דרום-מערבית ממנילה, בירת הפיליפינים, ו-238 ק"מ צפון-מזרחית מפוארטה פרינססה. הוא ידוע בחופים הלבנים שלו, התוחמים את הים הטורקיז שבו שוניות אלמוגים נהדרות לצלילה.

עוד הופיעו ברשימת האיים של "Travel & Leisure" גם האי הילטון הד (Hilton Head) בדרום קרוליינה, ארה"ב, במקום השני; בורקאי (Boracay) בפיליפינים במקום השלישי; איי גלפגוס באקוודור במקום הרביעי; וסנטוריני ביוון במקום החמישי.