נחום ביתן מרגיע את העובדים: "תמשיכו כרגיל, הרשת חזקה"

קבוצת נטו הכריזה אתמול כי היא מפסיקה את אספקת הסחורה שלה ליינות ביתן ומגה בעיר ■ ביתן במכתב לעובדי הרשתות: "לא קרה שום דבר; מדובר בסכסוך מסחרי"

יום לאחר שקבוצת נטו הכריזה כי תעצור את אספקת הסחורה לרשתות מקבוצת יינות ביתן - פונה נחום ביתן, שנמצא במיאמי מאז פרץ המשבר התקשורתי, לעובדי הרשת במכתב הרגעה. 

"חשוב לי לשתף אתכם מהצד שלי במהומה הרבה, על לא כלום, שמתנהלת בתקשורת", כתב ביטן לעובדים. "דבר ראשון והכי חשוב - הכול בסדר, הרשת חזקה מאי-פעם, אנחנו ממשיכים לגדול, להתפתח, פותחים סניפים חדשים ועומדים בכל היעדים שהצבנו לעצמנו".

ביתן פנה במכתבו לעובדים וביקש מהם להמשיך כרגיל: "לא קרה שום דבר, הצרכנים והקהל מחכים לשירות שלנו. בנוגע לנטו, כפי שחלקכם יודעים, מדובר בסכסוך מסחרי בין הצדדים והפסקת רכש מצדנו של הדגים, הירקות והפירות. חברת נטו החליטה לבחור בדרך אחרת, בה אני לא הייתי נוהג".  

קבוצת נטו שבראשה עומד עדי עזרא הכריזה אתמול (ג') כי היא מפסיקה את אספקת הסחורה שלה לרשתות יינות ביתן ומגה בעיר שבשליטת נחום ביתן, קמעונאית המזון השנייה בגודלה, בשל חשש לחשיפה מסיכון פיננסי ומתוך שאיפה לצמצם את הנזקים במקרה של נפילה. כיום קבוצת נטו היא חברת המזון החמישית בגודלה בישראל, אחרי תנובה, שטראוס, החברה המרכזית ואסם, וככזו היא מהווה נטו ספק מרכזי ומוגדרת בחוק המזון כספק גדול מאוד .

על-פי נתוני סטורנקסט, נתח השוק המצטבר של נטו לשנה הנוכחית עומד על 3.8%. המותגים המרכזיים מספקת נטו לרשתות הם מוצרי טיבון ויל, שימורים של ויליגר, מאפים של שלושת האופים, דלידג וקצפת ריצ'.