גן עדן מסוכן: הסוד האפל של אחד האיים היפים בתאילנד

במבט ראשון, האי התאילנדי קו טאו (Koh Tao) נראה כמו גן עדן טרופי, עם חופים לבנים, מי טורקיז ויערות עבותים ■ אך האי, הזה שזכה בשנים האחרונות לכינוי "אי המוות", טומן בחובו סוד אפל במיוחד ■ כל הפרטים בווידאו

תאילנד חוף/ צילום: וואלה NEWS
תאילנד חוף/ צילום: וואלה NEWS

במבט ראשון נראה האי התאילנדי קו טאו (Koh Tao) כמו גן עדן טרופי, עם חופים לבנים, מי טורקיז ויערות עבותים. אך לאי הזה יש סוד אפל במיוחד.

ה"דיילי סטאר" מדווח כי ב-3 השנים האחרונות 7 תיירים נעלמו בו או מצאו בו את מותם בנסיבות מסתוריות. לכן, אין זה מפליא לגלות כי העיתונות המקומית הצמידה לו את הכינוי "אי המוות", ורבים אף סבורים כי יש להזהיר תיירים לקראת הביקור בו.

מקרה המוות האחרון שהתרחש באי התרחש בחודש אפריל השנה. אליס דלמאנג', תיירת צעירה מבלגיה, הגיעה לקו טאו לאחר טיול חובק-עולם שנמשך 18 חודשים. לאחר מספר ימים נמצאה גופתה על סלע, ועליה סימני טריפה של חיות בר.

איאן יארווד, עורך דין מאוסטרליה, אומר כי יש להזהיר את התיירים מפני המאפיה המקומית השולטת באי, הנוטה "להעלים" מקומיים המסתכסכים עמה. "המאפיה כאן היא לא מהסוג שעושה שימוש בנשק. מדובר בצאצאים של כנופיות שהיו פה מדורי-דורות, הרבה לפני הקמת המשטרה באי".

מקרה המוות הראשון שתפס את תשומת-ליבה של התקשורת העולמית אירע בשנת 2014. זוג תרמילאים בריטיים, האנה ווית'רידג' ודיוויד מילר, נרצחו על חוף הים. החוקרים גילו כי האנה נאנסה לפני שנרצחה. חבר משותף של השניים, שון מק'אנה, הגיע בטיסה אל האי מיד לאחר מותם, ושם זכה לקבל איומים על חייו מצד נציגי המאפיה המקומית. "המאפיה מנסה לרצוח אותי", הוא כתב בדף הפייסבוק שלו. "אנא עזרו לי". 

פחות משבועיים לאחר מקרה זה, התגלתה גופה נוספת ליד זירת הרצח של הזוג הבריטי. לוק מילר, תרמילאי בריטי, נמצא בקרקעיתה של בריכת השחייה באחד מבתי המלון. בעוד שחוקר מקרי המוות המקומי קבע כי מדובר בתאונת טביעה, חבריו ובני משפחתו טוענים כי מותו של התייר בן ה-24 אפוף בנסיבות מחשידות.

עורך הדין האוסטרלי איאן יארווד מסכם ואומר כי קו טאו יכול להיות גן עדן, אף הוא עלול להפוך למקום מאוד מסוכן עבור תיירים חסרי זהירות. יש להזהיר תיירים לפני בואם אל האי, כדי שלא יהיו שאננים.