מלאנוקס קלעה לתחזית האנליסטים אך סיפקה תחזיות נמוכות

חברת הטכנולוגיה רשמה במחצית הראשונה של 2017 הכנסות של 401 מיליון דולר והפסד של 20 מיליון דולר ■ האנליסטים רואים שיפור בעסקיה

איל וולדמן / צילום: תמר מצפי
איל וולדמן / צילום: תמר מצפי

תוצאות הרבעון השני שפרסמה אתמול (ד') חברת מלאנוקס , היו דומות לתחזיות האנליסטים בשורת הרווח וגבוהות מהתחזיות בשורת ההכנסות. עם זאת, בדומה לרבעונים הקודמים, גם הפעם מלאנוקס סיפקה תחזיות נמוכות מתחזיות האנליסטים לרבעון הנוכחי. הדוחות והתחזיות פורסמו לאחר סיום המסחר בוול סטריט, ובמסחר המאוחר נחלשה מניית מלאנוקס ב-1.7%.

מלאנוקס מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה (בטכנולוגיות InfiniBand ו-Ethernet) בתקשורת ארגונית. ברבעון השני הכנסותיה הסתכמו ב-212 מיליון דולר - ירידה של 1.3% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2016, אבל עלייה בהשוואה לרבעון הראשון השנה, שבו ההכנסות הסתכמו ב-189 מיליון דולר. במחצית הראשונה של השנה ההכנסות הסתכמו בכ-401 מיליון דולר - ירידה של 2.7% לעומת התקופה המקבילה ב-2016.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), מלאנוקס עברה להפסד תפעולי של 4.4 מיליון דולר ברבעון ו-17 מיליון דולר במחצית השנה. בשורה התחתונה, החברה רשמה הפסד נקי רבעוני של 8 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 4.7 מיליון דולר ברבעון המקביל, ובמחצית השנה נרשם הפסד נקי של 20.2 מיליון דולר לעומת הפסד של 2.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, מלאנוקס רווחית. הרווח הנקי ברבעון השני הגיע ל-22.4 מיליון דולר - ירידה של 47.6% מהרבעון המקביל, אך עלייה מהרבעון הקודם, בהתאם לתחזיות האנליסטים. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-44 סנט. במחצית הראשונה של 2017 מלאנוקס רשמה רווח נקי Non-GAAP של 73 סנט למניה, ובסך הכל רווח נקי של 37 מיליון דולר.

"הזדמנויות צמיחה לאינפיניבנד"

מלאנוקס ייצרה במהלך הרבעון השני 41.4 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ובסיום הרבעון היו בקופת החברה כ-310 מיליון דולר במזומנים והשקעות לטווח קצר.

"ההכנסות שלנו מתחום האינפיניבנד ברבעון השני צמחו בשיעור דו-ספרתי לעומת רבעון קודם, והתוצאות מצביעות על המשך המובילות של האינפיניבנד", מסר איל וולדמן, נשיא ומנכ"ל מלאנוקס. "במחצית השנייה של 2017 אנחנו צופים הזדמנויות צמיחה מרובות גם לפתרונות האתרנט וגם לפתרונות האינפיניבנד".

ברבעון השלישי מלאנוקס מצפה להכנסות של 222-232 מיליון דולר, לעומת הכנסות של כ-224 מיליון דולר שנרשמו ברבעון המקביל ב-2016. הרווחיות הגולמית Non-GAAP צפויה להיות בשיעור של 70.5%-71.5%, בדומה לכל הרבעונים האחרונים. תחזית האנליסטים לרבעון השלישי היתה גבוהה יותר, כאשר הצפי היה להכנסות של כ-234 מיליון דולר.

"מלאנוקס דיווחה על תוצאות שהן מעט מעל או בהתאם לתחזיות השוק, אבל פרסמה תחזית לרבעון השלישי שהיא מתחת לתחזיות השוק - וזהו הרבעון השישי ברציפות שמלאנוקס מפספסת את השוק בתחזיות", כתב האנליסט ג'ון פיצר מקרדיט סוויס. עם זאת, הוא ציין גם נקודה חיובית: "חשוב לציין שתוצאות הרבעון השלישי משקפות חזרה לצמיחה גם מרבעון לרבעון, וגם ביחס לרבעון המקביל, לראשונה לאחר ארבעה רבעונים". קרדיט סוויס ממשיך להמליץ על המניה בהמלצת "נייטרלי", במחיר יעד של 44 דולר - נמוך מעט ממחיר השוק.

האנליסט בריאן אלגר מ-Roth Capital כותב גם הוא כי "אף שהתחזית לרבעון השלישי נמוכה מתחזיות השוק, אנחנו רואים שיפור בעסקי מלאנוקס". למרות הצפי לשיפור, אלגר מוריד את מחיר היעד למניית מלאנוקס מ-53 דולר ל-45 דולר (בדומה למחיר המניה בנאסד"ק) כדי לשקף את תוצאות הרבעון והתחזיות קדימה. "אנחנו רואים את העסק משתפר מהקשיים האחרונים, אבל עדיין לא רואים את הצמיחה שתוביל לרווחיות גבוהה יותר ולשווי גבוה יותר, ולכן נשארים בהמלצת 'נייטרלי' על המניה", הסביר אלגר.

תוצאות הרבעון של מלאנוקס
 תוצאות הרבעון של מלאנוקס