לאומי ואגוד: קנו מניות בבורסה ובחו"ל - זו השקעה מעניינת

לאומי ממליץ על חשיפה מנייתית ממוצעת ■ אגוד מליץ על חשיפה מנייתית של 18% בתיק המייצג ושל 36% בתיק ספקולטיבי

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

הבורסה בת"א סיימה את שבוע המסחר אתמול בירידה של 0.5% במדד ת"א 35, שמתחילת השנה ירד ב-1.3%.

כלכלני בנק לאומי ממשיכים להמליץ בסקירת סוף השבוע שלהם על חשיפה מנייתית ממוצעת: "התמחור באפיק זה אמנם גבוה, אך זאת במקביל לתמחור יקר גם בשאר אפיקי ההשקעה. בהתחשב בכך, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ", הם כותבים.

הכלכלנים ממליצים על אחזקה מהותית במניות ישראל ומציינים כי רווחי הפירמות המקומיות צפויים להמשיך ולגדול לאור השיפור בקצב ובהרכב הצמיחה בישראל, שוק העבודה החזק, וההערכה שהעלאת ריבית בישראל לא צפויה בחודשים הקרובים. בשל התמחור הגבוה בשווקים - קיימת אצלם עדיפות לבחירת מניות באופן סלקטיבי ולא באמצעות רכישת המדדים הכלליים, הן בישראל והן בחו"ל.

עוד לדברי לאומי: "הפער בין הריביות המוניטריות של ארה"ב ושל ישראל צפוי להמשיך ולהתרחב באופן איטי במהלך השנה הקרובה. התרחבות זו ממתנת את הלחצים הבסיסיים לתיסוף השקל, ויכולה אף להביא לעלייה בתנודתיות שער החליפין. אנו ממליצים על חשיפה מט"חית בתיק ההשקעות באמצעות אחזקות באפיק המנייתי והקונצרני בחו"ל ללא גידור החשיפה המטבעית. זאת, גם בשל אופיה הממתן של חשיפה מטבעית על התנודתיות הכוללת בתיקי ההשקעות. קיימת חשיבות גבוהה למתן דגש על איזונים נכונים בין נכסי סיכון (מניות, אג"ח קונצרני, סחורות) לבין רכיבי הנזילות והאג"ח הממשלתי המהווים 'כרית ביטחון' בתיק ההשקעות, לצורך שמירה על רמת סיכון סבירה בתיק".

בלאומי סבורים כי נתוני המאקרו בישראל מעידים על התרחבות הכלכלה המקומית במקביל לאינפלציה נמוכה, וסביבת שער חליפין חזק בהשוואה לממוצע בשנתיים האחרונות. "בשלב זה סביבה זו מאפשרת את הותרת הריבית המוניטרית ברמה אפסית על ידי בנק ישראל. כל אלו, עשויים להמשיך ולתמוך בשוק ההון המקומי בתקופה הקרובה". 

בכלכלה העולמית, הם מציינים כי "נתוני המאקרו מצביעים על המשך שיפור, תוך עלייה איטית בלבד בסביבת האינפלציה הגלובלית. מגמות אלו, ככל שימשכו, תומכות במעבר הדרגתי לסביבה מוניטרית מרחיבה פחות בהשוואה לשנים האחרונות. עלייה בסביבת הריבית עשויה להביא לאורך זמן לשינוי באופן התמחור של כלל אפיקי ההשקעה בתיקים".

בנק אגוד: האפיק המנייתי - אלטרנטיבת השקעה מעניינת

גם כלכלני בנק אגוד סבורים כי יש להמשיך לקנות מניות, וממליצים על חשיפה מנייתית של 18% בתיק המייצג ושל 36% בתיק ספקולטיבי. בתמהיל המנייתי הם ממליצים על חלוקה שווה בין ישראל לחו"ל.

לדברי כלכלני אגוד, "סביבת הריביות הנמוכה יחסית צפויה להימשך בארץ ובעולם, מה שממשיך לתמוך באפיק המנייתי המהווה אלטרנטיבת השקעה מעניינת כחלק מהתיק בהתאם לאהבת הסיכון".

החלוקה הגיאוגרפית המומלצת בחו"ל לפי בנק אגוד: ארה"ב - 55%, אירופה - 25%, יפן - 9%, אסיה ללא יפן - 11%. מומלצת השקעה גם במניות גלובליות בעלות תזרימי מזומנים יציבים ובעלות מדיניות חלוקת דיבידנד.

בהתייחס להשקעה באירופה הכלכלנים מציינים כי ליצניתן להשקיע דרך תעודות סל מנוטרלות מטבע וכן תעודות על חברות גלובליות/יצואניות. בהתייחס להשקעה באסיה: ניתן "לתבל" את התיק עם חשיפה לאסיה פסיפיק ללא יפן וכן להיחשף ליפן בנטרול מטבע כפי המפורט מעלה.