נעילה מעורבת בוול סטריט; הנפט בשיא של חודשיים והדולר נחלש

כישלון לטראמפ בסנאט לביטול "אובמה-קר" ■ עונת הדוחות: אקסון מובייל - דיווחה על תוצאות חלשות מהצפי ■ מחיר הנפט רשם עלייה שבועית של 8.6% ובכך סיכם את השבוע הטוב יותר מתחילת השנה

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת עם נטייה לירידות ביומו האחרון של שבוע המסחר העולמי (ו'). ברקע למסחר - עונת הדוחות בארה"ב ונתוני מאקרו חשובים. בורסות אירופה ננעלו בירידות שערים של עד 1.3% ובורסות אסיה ננעלו הבוקר במגמה מעורבת.

 

אמזון   דיווחה אמש על דוחות מאכזבים ומניית החברה יורדת בחדות. ענקית האינטרנט האמריקאית דיווחה על ירידה חדה מהצפוי ברווח לרבעון השני. רווח פר מניה עמד על 40 סנט למניה בלבד לעומת הצפי ל-1.42 דולר למניה. 

התוצאות החלשות של אמזון תרמו לסנטימנט השלילי בכל הקשור למניות הטכנולוגיה. הסנטימנט החל כבר אתמול כשמספר שעות לפני סיום המסחר הן שינוי כיוון והחלו לצנוח - ואיתן הנאסד"ק ושאר המדדים. מניות אפל , נטפליקס  וגוגל-אלפאבית  נסחרות בירידות שערים. 

מניית אקסון מובייל  נסחרה בירידות שערים, זאת לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות שפספסו במעט את התחזיות. ברבעון השני של השנה החברה רשמה רווח של 3.35 מיליארד דולר - גבוה בכמעט פי שניים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 

מניית סטארבקס  ירדה בחדות לאחר שהחברה הודיעה שבכוונתה לסגור את חנויות התה שלה בשנה הקרובה. רווחי החברה ברבעון השני עלו מעבר לציפיות האנליסטים. 

מחיר הנפט  ננעל היום בעלייה של 1.3% ברמה של 49.7 דולר לחבית, ובכך סגר את השבוע הטוב יותר מתחילת השנה - בעלייה שבועית של 8.6%. זאת, על רקע ירידה במלאי הנפט בארה"ב והבטחה מחודשת של סעודיה לצמצם תפוקת הנפט באוגוסט.  

בזירת המאקרו שיעור הצמיחה בארה"ב לרבעון השני שהתפרסם אחה"צ הוכפל בהשוואה לרבעון הקודם ועמד על 2.6%, בדומה לציפיות האנליסטים. 

אתמול הסנאט דחה את הניסיון של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לבטל ולשנות את ביטול תוכנית הבריאות של הנשיא הקודם - ה"אובמה-קר". הסנאט הצביע על ההצעה של הרפובליקאים והיא נדחתה - מה שמתפרש בעיני המשקיעים כחוסר יכולת של הנשיא להעביר רפורמות כלכליות עליהן התחייב, ובראשיתן "אמריקה תחילה" - עידוד הכלכלה האמריקאית. אנליסטים צופים כי אם מגמה זו תמשיך - זה עלול להוביל לתיקון חד בשווקים שעד כה נהנו מ"ראלי טראמפ".

"הכשלון האחרון של טראמפ והרפובליקאים להשמיד את 'אובמה-קר' מבשר רעות לכלכלה האמריקאית. אמר נעים אסלם (Naeem Aslam), אנליסט שווקים בכיר ב-ThinkMarkets. "בלי רפורמות כמו קיצוצי המס ושאר כלים לעידוד הכלכלה אפשר להגיד שלום לחלום שנקרא טראמפ. צמיחה של 3% ויותר כמו שהבטיח לא תיראה בעתיד הנראה לעין", לדבריו.