מעבר לטבע? מנכ"ל אסטרהזנקה נמנע משברון לב

פסקל סוריו התייחס לשמועות: "זה ישבור את ליבי לא לראות את פתיחת האתר שלנו בקיימברידג'. אתה לא מתחייב למסע כמו זה ופשוט מוותר במהלך הדרך, זה לא הגיוני"

פסקל סוריו / צילום: רויטרס
פסקל סוריו / צילום: רויטרס

מנכ"ל אסטרהזנקה נמנע משברון לב / שירי חביב ולדהורן

 פסקל סוריו התייחס לשמועות על מעברו לטבע ואמר כי זה לא יהיה הגיוני לפרוש במהלך מסע

מעל שבועיים חלפו מאז שפורסם שמנכ"ל חברת התרופות הבריטית אסטרהזנקה, פסקל סוריו, עשוי להגיע לנהל את טבע. בתחילה סוריו לא הגיב על כך, ומאוחר יותר העביר מסר באמצעות מכתב לעובדים לפיו "שמועות הן חלק מהעסקים".

בסוף השבוע האחרון, כשאסטרהזנקה פרסמה דוחות כספיים (ובמקביל הודיעה על כישלון בניסוי קליני משמעותי) סוריו נשאל ישירות גם על נושא טבע. לפי דיווח ב-The Telegraph, במפגש עם כתבים ביום שישי הוא נשאל על עתידו באסטרהזנקה והדיווחים על מעברו לטבע, והשיב כי "זה ישבור את ליבי לא לראות את פתיחת האתר שלנו בקיימברידג'. אתה לא מתחייב למסע כמו זה ופשוט מוותר במהלך הדרך, זה לא הגיוני".

במקביל, בהמלצת אנליסטים שפרסם בנק ההשקעות קרדיט סוויס על מניית אסטרהזנקה, התייחסו כלכלני הבנק למספר נושאים שעלו בשיחת הוועידה שערכה החברה בשבוע שעבר. בין היתר, מוזכר נושא טבע. לפי קרדיט סוויס, סוריו הבהיר שהוא מחויב לאסטרהזנקה, ויישאר שם עד שהיא תצליח. עוד ציינו כלכלני קרדיט סוויס כי לדברי סוריו, טבע הייתה "ספקולציה, לא יותר".

טבע מנוהלת כיום על-ידי פרופ' יצחק פטרבורג, המשמש כמנכ"ל זמני מאז עזיבתו של ארז ויגודמן בפברואר האחרון.

פסקל סוריו / צילום: בלומברג
 פסקל סוריו / צילום: בלומברג

אחד בשמיים: גלובל כנפיים פתחה את המסחר בת"א

את השבוע ואת יום המסחר בבורסה לניירות ערך, פתחה היום הנהלת חברת גלובל כנפיים, זאת לרגל הנפקת מניות החברה בתל-אביב.

גלובל כנפיים היא חברה בת של כנפיים אחזקות שנמצאת בשליטת תמי ודדי בורוביץ' ופויו זבלדוביץ'. גלובל כנפיים עוסקת ברכישת מטוסים והחכרתם לחברות תעופה במדינות שונות בעולם. בנוסף, עוסקת החברה במכירת חלקי חילוף של מטוסים.

סידני סלסקי, מנכ"ל גלובל כנפיים, אמר על הפודיום כי "בעת האחרונה, בין היתר לאור השינויים בתחום החכרת המטוסים ובעולם התעופה, הרגשנו והבנו שהחברה גדלה ובשלה דיה כדי לעשות עוד קפיצת מדרגה. זה אך טבעי שמניותיה יצטרפו למסחר בבורסה כאן בתל-אביב. שוק התעופה בעולם הולך וצומח בכל הפרמטרים, ובין היתר בגידול עקבי בנתחי השוק של המטוסים החכורים, ואנחנו רוצים להמשיך להיות חלק מהמגמה הזו. אני מאמין שיחד עם בעלי המניות החדשים מקרב הציבור, נעמוד ביעדים אלו כדי לקבוע יעדים חדשים וגבוהים יותר. זו גם הזדמנות לומר תודה. תמיד דגלתי בכך שהמרכיב החשוב ביותר הוא מרכיב חוץ מאזני, והוא ההון האנושי של הקבוצה".

עוד שמחו על הפודיום: רונן ציוני, מנכ"ל כנפיים אחזקות; ערן בן מנחם, סמנכ"ל הכספים של החברה ושל כנפיים אחזקות; איתמר בלום, חשב החברה וחשב כנפיים אחזקות; אסף לוזון, מנהל עסקאות הליסינג בחברה; שלמה חנאל, יו"ר דירקטוריון החברה וכנפיים אחזקות; יהונתן שטרק, היועץ המשפטי של החברות, וחני שטרית בך, סמנכ"לית בכירה ומנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה לניירות ערך.

גלובל כנפיים הונפקה לפי שווי של 363 מיליון שקל, כשהיום היא נסחרת לפי שווי של 359 מיליון שקל, ירידה קלה של 1.1% בשוויה.

ציוני, בן מנחם, בלום, לוזון, סלסקי, חנאל, שטרק, ושטרית בך / צילום: גיא אסייג
 ציוני, בן מנחם, בלום, לוזון, סלסקי, חנאל, שטרק, ושטרית בך / צילום: גיא אסייג

כל האמת בפנים

במלון הילטון בתל-אביב התכנסו ביום שישי זוכי ומגישי פרס א.מ.ת, המוענק על הצטיינות והישגים אקדמיים או מקצועיים בעלי תרומה לחברה בתחומי אמנות, מדע ותרבות.

מדובר היה בארוחה המסורתית המתקיימת כאירוע מקדים בה השתתפו זוכי הפרסים, בהם פרופ' זליג אשחר ופרופ' אלכסנדר לויצקי בתחום חקר הסרטן; פרופ' דוד הד בתחום הפילוסופיה; פרופ' אסף אזין בתחום מדעי החברה והכלכלה; פרופ' יעקב זיו בתחום המדעים המדויקים ויבגני אריה ועודד קוטלר בתחום התרבות והאמנות. עוד נכחו אריה דובסון, מנכ"ל קרן א.מ.ן לקידום המדע התרבות והאמנות, המממנת את הפרס הכולל בסך מיליון דולר; יעקב טירקל, שופט בית המשפט העליון בדימוס ויו"ר ועדת הפרס, וכלת פרס נובל (ופרס א.מ.ת), פרופ' עדה יונת.

קוטלר, שנשא דברים במפגש בחר שלא התייחס להחלטת רוה"מ להחרים את הטקס, בשל זכייתו של קוטלר (שביקר באחרונה את שרת התרבות מירי רגב). אולם הוא הודה לוועדת הפרס ואמר "תודה לוועדה שמצאה אדם כמוני ראוי לפרס. אני מאושר, לאמת יש משמעות רבה בחיי ואני נכנע לה באופן עקבי"

זליג אשחר, אריה דובסון ועודד קוטלר / צילום: תמר מצפי
 זליג אשחר, אריה דובסון ועודד קוטלר / צילום: תמר מצפי

אחד במים: עוד יש מפרש לבן באופק

מומחי היי-טק וספנות תהו לאן נושבת הרוח

הגג שטוף הבריזה של חברת WIX בנמל תל-אביב, אירח ביום חמישי בערב אנשי ונשות היי-טק ומומחים בעלי חזון מסוג מסוים - כזה שקשור בספנות ובעולם הים. את ערב "טכנולוגיה על המים" הובילו מספר שותפים חובבי ים, בהם חנן כרמלי, נשיא ומנכ"ל משותף בקליקסופטוור, קצין בחיל הים ושייט ותיק, שנמנה על מקימי מיזם The Dock, במטרה לקדם חזון שיימצב את ישראל כמובילת חדשנות טכנולוגית לנמלים ולספנות חכמה, והיזם ניר גרצמן. 

שיאו של הערב היה בהשקתו של אקסלרטור המתמחה בתחום, ובפאנל שדן בצרכי הנמל העתידי. איתן יהודה, מומחה הסייבר הימי ועמית מחקר אסטרטגיה ימית באוניברסיטת חיפה, הסביר בין היתר כי עדיין אין מודעות מספקת לאיומי הסייבר בתחום הספנות, בו קיימות פרצות. עוד במסגרת הערב, דובר על מתן חסות בשיתוף עמותת סטארט-אפ ניישן סנטרל, לקבוצת סטודנטים מהטכניון שייצאו להתמודד בהאקתון בינלאומי שייערך ברוטרדם בתחילת ספטמבר.

השתתפו, דיברו וראו מפרש לבן באופק: דיויד גולין, מנכ"ל חברת הספנות מארסק ישראל; יובל רבין, ממובילי קרן ההשקעות הישראלית-סינית בלו-אקונומי; אורלי דהן, מנכ"לית אקומושן; איציק בלומנטל, מנכ"ל נמל אשדוד; עומרי דגול, מנכ"ל דוקפורט; עוזי ברייר, סמנכ"ל סטארט-אפ ניישן סנטרל; פרופ' שאול חורב, ראש המרכז לאסטרטגיה ימית באוניברסיטת חיפה; תא"ל במיל' שבתאי לוי; עמי דניאל, מנכ"ל וממייסדי הסטארט-אפ ווינדוורד; עמית אפללו, CTO בלוגינו; איתן בוכמן, סמנכ"ל בפרייטוס; גדי רושניק, מנכ"ל וייב; ניקולה פרובלי, סמנכ"ל בחברת מארין טראפיק האירופאית ורבים אחרים.

איתן יהודה, איציק בלומנטל, דיויד גולין, עומרי דגול וחנן כרמלי / צילום: לאה כרמלי
 איתן יהודה, איציק בלומנטל, דיויד גולין, עומרי דגול וחנן כרמלי / צילום: לאה כרמלי

קוסמטיקה חיצונית

מה חושב נשיא ומנכ"ל דיפלומט על אתגרי המשווקים?

ביום חמישי ערכו פירמת ראיית החשבון והייעוץ העסקי BDO ומשרדי עורכי הדין מ.פירון ושות', מפגש בנושא הגבלים עסקיים ותחרות בהסכמי הפצה.

את המפגש פתח נעם וימן, נשיא ומנכ"ל קבוצת השיווק וההפצה דיפלומט, שהסביר שעל אף שבימים אלה משרד הכלכלה והתעשייה מקדם קמפיין לבחינת מחירי מוצרי הטואלטיקה המיובאים, האתגר האמיתי שבפניו עומדים המשווקים מגיע מצד "חברות משבשות קמעונות", כמו למשל אמזון שמוכרת ב-100 מיליארד דולר, בזמן שהשוק מעריך את שוויה ב-400 מיליארד דולר.

לדבריו של וימן, הצרכן של היום "חשוף להמלצות אמיתיות, השוואות מחירים ורגולטורים נשכניים ולכן קובע את דעתו אובייקטיבית עם השפעה נמוכה של פרסומות".

יובל אליעז, טל פניני, ניב סבר ונעם וימן / צילום: איתמר חושן
 יובל אליעז, טל פניני, ניב סבר ונעם וימן / צילום: איתמר חושן

עוד השתתפו: יובל אליעז, ראש תחום הגבלים ב-BDO; עו"ד ניב סבר, שותף וראש מחלקת הגבלים ודיני תחרות במשרד מ. פירון ושות'; טל פניני, סגנית הכלכלן הראשי ברשות להגבלים עסקיים וחן הרצוג, כלכלן ראשי ב-BDO.