סופית: שרה נתניהו לא תשתתף בתשלום הפיצויים לגיא אליהו

התנועה לאיכות השלטון טענה בעתירתה כי אשת רה"מ צריכה להשתתף בתשלום הפיצויים לעובד מעון רה"מ לשעבר, גיא אליהו, שסבל מהעסקה פוגענית ופוצה ע"י המדינה - אך משכה את עתירתה לאור המלצת ביהמ"ש העליון

סופית: אשת ראש הממשלה שרה נתניהו לא תצטרך להשתתף בתשלום הפיצויים לעובד מעון ראש הממשלה לשעבר, גיא אליהו, שסבל מהעסקה פוגענית במעון ראש הממשלה ופוצה על-ידי המדינה.

לאור המלצת בית המשפט העליון, משכה היום (ב') התנועה לאיכות השלטון את העתירה שהגישה נגד שרה נתניהו ונגד המדינה, בטענה כי נתניהו צריכה לשאת בתשלום הפיצויים ששילמה המדינה לאליהו. בתנועה לאיכות השלטון ביקשו לחייב את שרה נתניהו לשלם מכיסה את הפיצוי, בטענה כי התנהגותה כמעסיקה הסבה נזקים לקופה הציבורית.

במהלך הדיון בעתירה שהתקיים היום בעליון אמר בא-כוחה של התנועה, עו"ד תומר נאור, כי "נתניהו היא המעוול פה. גם בחוק למניעת הטרדה מינית קיימת סנקציה אישית. יש פה מתווה חריג של אדם שגורם נזק לקופה הציבורית, נזק כלכלי ונזק רוחבי. צריך לדאוג שמקרים כאלה לא יקרו בעתיד. מה מונע ממנה להמשיך לפעול ככה או מגורמים אחרים?".

ואולם, שופטי העליון הבהירו לעותרים כי עתירתם היא חסרת סיכוי. "גם עובדי ציבור ממש (להבדיל מנתניהו, שהיא אשתו של עובד הציבור הבכיר בארץ - ח',מ') לפעמים עושים נזקים של מיליונים, והמדינה כמדינות כללית אינה תובעת שיפוי. כאן המדינה יישמה את המדיניות הכללית לאי-הגשת תביעות שיפוי בסכומים מקיפים בהרבה מהסכום פה. האם יש פה החלטה מינהלית שלא להגיש תביעה שהיא כל-כך חריגה וסוטה ממדיניות, שבג"ץ צריך להתערב?".

התנועה לאיכות השלטון הבינה את המסר ומשכה את העתירה.

נזכיר כי בית הדין לעבודה חייבו את המדינה לשלם לאליהו פיצוי בגין עוגמת-נפש בסך 65 אלף שקל ועשרות אלפי שקלים נוספים בגין קיפוח זכויותיו הסוציאליות בעת שעבד במעון ראש הממשלה. בית הדין קבע כי אליהו היה חשוף להעסקה פוגענית בתקופת עבודתו ולאווירה של פחד והתנהגות פוגענית, שכללה צעקות, נזיפות, השפלות ועוד מצד הגורמים שהעסיקו אותו, ובהם שרה נתניהו.