רפאל פתחה מפעל ליצור טילי "ספייק" נגד טנקים בהודו

היקף העסקה הוערך בכ-900 מיליון דולר ■ הייצור יבוצע במשותף עם קבוצת קליאני ההודית, כחלק ממדיניות הממשלה ההודית בחוזים ביטחוניים

חייל צה"ל נושא טיל "ספייק" נגד טנקים מתוצרת רפאל / צילום: רפאל
חייל צה"ל נושא טיל "ספייק" נגד טנקים מתוצרת רפאל / צילום: רפאל

דריסת רגל נוספת לרפאל מערכות לחימה בשוק ההודי: החברה הודיעה היום (ה') כי חנכה ביחד עם קבוצת קליאני ההודית מפעל חדש בעיר הידראבאד ובו היא תקיים את ייצור הטילים נגד טנקים (נ"ט) מסוג ספייק שעל מכירתם לצבא הודו סוכם כבר לפני כשלוש שנים. היקף עסקת הטילים הוערך בכ-900 מיליון דולר.

ברפאל אמרו היום כי בנוסף לטילי הספייק, בעתיד ייוצרו במפעל המשותף על קליאני גם מערכות נשק נוספות.

בתחילת השנה חתמה רפאל עם קבוצת קליאני על הסכם לשיתוף פעולה ובמסגרתו הוקמה החברה המשותפת KRAS. קבוצת קליאני מחזיקה ב 51% מהחברה המשותפת ורפאל מחזיקה בה ב-49% וזאת, כחלק ממדיניותו של ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, המחייבת חברות זרות המוכרות למדינה לקיים את פעולות הייצור בתחומה תוך העברת ידע. בנוסף, חברות זרות המתקשרות עם הרשויות בהודו נדרשות לחבור לחברות הודיות ולהקים חברות משותפות - כשהחברה ההודית מחזיקה בגרעין השליטה.

"רפאל מחויבת למדיניות ממשלת הודו. היצור המקומי ופתיחת המפעל הם ההוכחה לכך. אנחנו נמשיך לחפש הזדמנויות נוספות לשיתופי פעולה בחו"ל", אמר מנכ"ל רפאל, האלוף (במיל') יואב הר אבן.

גורמים ברפאל אמרו היום ל"גלובס" כי המפעל החדש בהידראבאד יהווה בעתיד תשתית לפעולות יצור נוספות של רפאל, שכן יש בכוונת החברה להתחרות בשנים הקרובות על שורה ארוכה של מכרזי הצטיידות שמשרד ההגנה ההודי מתכוון לפרסם.

פעילות זו מרחשת במקביל לכמה תהליכי ייצור נוספים של רפאל בשוק ההודי, המתקיימים מתוקף זכיות קודמות של רפאל במדינה לייצור מערכות נשק.