ויצ"ו חוזרת בה בעקבות תמיכת העירייה: תפעיל צהרונים בת"א

בעקבות הודעת עיריית ת"א כי תקצה מימון של 4 מיליון שקל בשנה הבאה, חזר בו הארגון מהודעתו כי לא יפעיל בשנה הבאה את 84 הצהרונים שבניהולו

ילדים, כיתה, תלמידים, צהרון / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב
ילדים, כיתה, תלמידים, צהרון / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב

אחרי שארגון ויצ"ו הכריז כי לאור רפורמת הצהרונים הוא לא יפעיל את 84 הצהרונים שלו בשנה הבאה - הארגון חוזר בו. השינוי בא בעקבות הודעת עיריית תל-אביב כי היא תקצה מימון של כ-4 מיליון שקל בשנה הבאה, לטובת הצרכים החינוכיים והטיפוליים הנדרשים. לפיכך, תתמודד ויצ"ו במכרזים בעיר. בשונה מהמקרה בתל-אביב, ויצ"ו לא תתמודד במכרז להפעלת צהרונים בגבעתיים.

כאמור, בתחילת השבוע הכריזה עיריית תל-אביב על שינוי במכרז הצהרונים ועל מימון הצרכים שנפגעו בעקבות חוק הפיקוח על הצהרונים, בהם:

- שמירה על כמות ואיכות החוגים

- הפעלת תוכנית לימודים איכותית

- מימון רכזת פדגוגית לכל 20 צהרונים

- שמירה על איכות המזון

- הנחות וסיוע למשפחות חד-הוריות

- העסקה הוגנת של עובדות הצהרון - תועסקנה ברצף ולא יפוטרו כל 10 חודשים.

 

עוד הודיעה העירייה כי תוותר למפעילים על שכר דירה, תממן חומרי יצירה וניקיון ותקצר יום לימודים, כך שייגמר ב-16:30.

לדברי שרית ארבל, מנכ"לית ויצ"ו ישראל, התנאים החדשים מאפשרים הפעלה איכותית של הצהרונים, מבלי לפגוע בסטנדרטים שהיו נהוגים עד כה: "ראש עיריית תל-אביב פעל באומץ רב ולא וויתר על איכות הצהרונים תוך שמירה על תנאי העסקתן של עובדות הצהרונים, שרובן תושבות העיר. בהחלטה לגשר על הפער בעלויות - שמה העירייה את חינוך תושביה בראש סדר העדיפויות. אנו שמחות שפנו אלינו להתמודד בשנית על הפעלת הצהרונים בעיר ולהמשיך לשרת את ילדי העיר".