"אדלסון ונתניהו שוחחו על ביטול מוספי הסופ"ש ב'ישראל היום'"

ערוץ 2: המיליארדר היהודי-אמריקאי והמו"ל של החינמון סיפר את הדברים בעדותו בלהב 433, כחלק מחקירת "תיק 2000" העוסק בשיחות שקיים נתניהו עם מו"ל ידיעות "אחרונות", ארנון (נוני) מוזס

שלדון אדלסון, המיליארדר היהודי-אמריקאי והמו"ל של החינמון של "ישראל היום", סיפר בעדותו בלהב 433 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עמו על האפשרות לבטל את מוספי סוף השבוע של העיתון - כך דווח אמש (מוצ"ש) בחדשות 2. זאת כחלק מחקירת "תיק 2000", העוסק בשיחות שקיים נתניהו עם מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס.

ביום שישי נחתם הסכם עד מדינה בין הפרקליטות לבין ארי הרו, לשעבר ראש הסגל של נתניהו, שאמור למסור מידע נוסף בפרשה, וכן בתיק "1000". אצל הרו נמצאו ההקלטות שקיימו נתניהו ומוזס, ובהם דנו באפשרות לסיקור אוהד יותר ב"ידיעות אחרונות" תמורת צמצום פעילות "ישראל היום".

מאז חשיפת הפרשה, דווח על מתיחות בין אדלסון ולנתניהו. בחודש שעבר אף פורסמה כותרת בעמוד הראשי של "ישראל היום", שבו הותקף בחריפות נתניהו על טיפול במשבר הר הבית. יש ראו בכך סימן נוסף לכך שאדלסון סימן כיורשו של נתניהו את השר נפתלי בנט.

שרת המשפטים איילת שקד אמרה בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 כי גם אם יוגש כתב אישום נגד נתניהו, הוא לא צריך לפרוש. "חוק יסוד: הממשלה, סעיף 18, מתייחס למצב שראש ממשלה מורשע, ובמצב כזה הוא אומר שראש ממשלה צריך להיות מפוטר בסוף ההליך, רק לאחר כל הערעורים. הייתה פסיקה בתקופת דרעי שמדברת על שרים - לא דובר בה על ראש ממשלה. צריך לדעת שיש הבדל גדול בין שר לראש ממשלה", אמרה.

לדבריה, "יש עוד תהליך ארוך, צריך שהמשטרה והפרקליטות ימליצו על כתב אישום, צריך שהיועץ המשפטי לממשלה יעשה שימוע, ואחר-כך גם הוא יחליט להגיש כתב אישום והדרך עוד ארוכה. בעיתונים רואים כותרות וספקולציות והשערות, אבל אנחנו לא נמצאים שם כרגע. אני חושב שצריך לתת לממשלה לעבוד ולראש הממשלה לעבוד".

היא הוסיפה: "צריך לדעת את זה. אני מקווה שזה יסתיים ללא כתב אישום. אם נגיע למצב שיוגש כתב אישום, יישבו מפלגות הקואליציה ויחשבו מה לעשות בהתאם למה שנלמד. כרגע אנחנו לא יודעים הרבה".