תוכנית החומש של אאודי: תציג 5 דגמי יוקרה חשמליים חדשים

יצרנית רכבי היוקרה הגרמנית אאודי מתכוונת להציג בחמש השנים הקרובות חמישה דגמים חשמליים חדשים, כשהראשון מביניהם מתוכנן כבר לשנה הבאה ■ צפו בוידאו

חברת הרכב הגרמנית אאודי מתכוונת להציג בחמש השנים הבאות חמישה דגמים חשמליים, מה שידרוש ממנה הוצאות גבוהות מאוד על מחקר ופיתוח. כך נחשף על ידי העיתון הגרמני האנדלסבלאט.

בכדי לממן את היעד השאפתני אאודי מתכננת לחסוך 10 מיליארד יורו עד לשנת 2022, בין השאר בעזרת בפיתוח טכנולוגיות נקיות בשיתוף עם פורשה, יצרן יוקרה נוסף שנמצא בבעלות קונצרן פולקסווגן. על אף תכנית זו, באאודי מכוונים להשאיר את הרווח התפעולי של החברה על 8% בשנה, לפחות. בכדי לסבר את האוזן, הרווח התפעולי של אאודי במחצית הראשונה של השנה עמד על 8.9%.

יש להזכיר כי אודי עדיין מתמודדת עם קריאות לתיקון, ריקול, בנוגע לפליטות מזהמים בכלי רכב מונעי דיזל מתוצרתה, כחלק מפרשת "דיזלגייט" של חברת האם פולקסווגן. מקור באאודי מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הוועדה המפקחת התכנסה בכדי לדון על פיטוריהם הצפויים של שבעה בכירים בחברה ככל הנראה בעקבות הפרשה, אך לעת עתה לא ננקטו צעדים כלשהם. מבין חמשת הדגמים החשמליים הצפויים, הראשון שיוצג הוא רכב הפנאי של החברה, אי טרון, ששיווקו מתוכנן כבר לשנה הבאה.