ביומדיקס תמזג לתוכה סטארט-אפ בתחום הטעינה האלחוטית של מכוניות חשמליות שהוקם על-ידי יוצאי אלביט

במסגרת ההסכם תמוזג אלקטרואד במלואה לתוך ביומדיקס, ובתמורה יקבלו בעלי המניות שלה 64%-69% מביומדיקס

חברת ביומדיקס, לשעבר בעלת חממה טכנולוגית והיום חברה דלת פעילות, בעלת החזקות קטנות בשתי חברות ביומד, הודיעה על מיזוג לתוכה של חברת האנרגיה הירוקה אלקטריק רואד (אלקטרואד). במסגרת ההסכם תמוזג אלקטרואד במלואה לתוך ביומדיקס, ובתמורה יקבלו בעלי המניות של אלקטרואד 64%-69% מביומדיקס - תלוי בסכום בקופת ביומדיקס במועד השלמת העסקה ובסכום שתצליח לגייס אלקטרואד לקראת המהלך. הכוונה היא להתחיל את פעילותה של אלקטרואד בתוך ביומדיקס עם הון של כ-10 מיליון שקל לפחות. לביומדיקס, הנסחרת לפי שווי זעום של כ-10 מיליון שקל, ישנם כ-7 מיליון שקל בקופת המזומנים נכון לסוף 2016, וכן החזקות בחברות אליום וצ'ק קאפ.

אלקטרואד מפתחת טכנולוגיה, מהפכנית לטענתה, בתחום הרכב: הנעה של רכבים בעלי מנוע חשמלי באופן אלחוטי, באמצעות סלילים המונחים מתחת לנתיב הנסיעה. בשלב הראשון, מיועדת הטכנולוגיה עבור תחבורה ציבורית בערים, משום שלרכבים אלה נתיבים קבועים ומספר קטן של מקבלי החלטות יכולים להשפיע על הבחירה בשיטה. בהודעה מציינת החברה, כי ניתן יהיה בעתיד להתקין את המוצר על כל כלי רכב חשמלי.

לדברי החברה, שימוש בטכנולוגיה האלחוטית מאפשר להפחית משמעותית את עלות ומשקל הרכב החשמלי, שכן נדרשת סוללה קטנה יחסית. באמצעות הטעינה האלחוטית, אומרת החברה, ניתן יהיה להימנע מטעינת הרכב לאורך יום שלם, ולצמצם את פריסת עמדות הטעינה.

אלקטרואד הוקמה ב-2013, על-ידי אורן עזר, בעבר מנהל באלביט מערכות וחנן רומבק, בעבר מהנדס בכיר באלביט. עד היום היא גייסה סכום לא ידוע מחברת Capital nature. המוצר של החברה עדיין לא נמכר. היא קיבלה תמיכה מן המדען הראשי ומתוכנית Horizon 2020 של האיחוד האירופי.

ביומדיקס הודיעה בדוחותיה האחרונים (דוחות 2-16) כי היא מעוניינת לפעול כגורם פיננסי בשוק הביומד, כולל השקעה בחברות ציבוריות, וכן תשקול למזג לתוכה פעילות בתחומים נוספים - המהלך שעליו היא מודיעה היום. אולם, לאור העובדה כי בעלי המניות של אלקטרואד הופכים כעת לבעלי השליטה בביומדיקס, לא בטוח שהחברה תמישך לפעול בתחום הפיננסי-ביומדי.

ביומדיקס הוקמה ב-2004 והייתה זכיינית חממת מיט"ב שפעלה מקריית שמונה. מיט"ב הנפיקה חלק גדול מן החברות הבנות שלה, ולפני מספר שנים איבדה את הזיכיון שלה לחממה, וכך בהדרגה יצאה ביומדיקס מן הפעילות בתחום הביומד, על-ידי מכירת נכסיה בחברות הציבוריות, למעט השתיים שהוזכרו לעיל. את החברה ייסדו וניהלו חזי ברנהולץ ומני מור (היום יו"ר החברה), שאליהם הצטרף בשנים האחרונות המנכ"ל אלעד נגר.

אלקטרואד

שנת הקמה: 2013

תחום פעילות: טעינה אלחוטית של מכוניות חשמליות

משקיעים: קפיטל נייצ'ר

שלב בפעילות: בדיקות היתכנות והכנה לפיילוט בתל אביב