הסתיימה חקירת שר הפנים אריה דרעי ורעייתו בלהב 433

(עדכון) - החל משעות הבוקר ועד לפני זמן קצר נחקר דרעי ביחידה ארצית של המשטרה ■ צייץ הבוקר בטוויטר: "אין לנו ספק שהכול יהיה טוב"

שר הפנים אריה דרעי ורעייתו יפה הגיעו הבוקר (ג') פעם נוספת למשרדי יחידת להב 433 במשטרה להימשך חקירתם בחשד לעבירות שחיתות. חקירתו של דרעי הסתיימה בשעות אחר-הצהריים. 

לפי המידע שבידי "גלובס", המשטרה מסרה ליפה דרעי כי חקירתה היום תימשך כשעתיים. חקירתו של שר הפנים, לעומת זאת, צפויה להימשך במשך מרבית שעות היום, והדבר יכול ללמד על כמות ועוצמת החשדות ביחס לכל אחד מבני הזוג דרעי ועל מידת התסבוכת שבה שרוי כל אחד מהם. 

הבוקר צייץ דרעי בטוויטר: "היום יום שלישי, עליו נאמר פעמיים כי טוב, יפה ואני בדרך לחקירה, שבה נשיב תשובות לכל השאלות. אין לנו ספק שהכול יהיה טוב ויסתיים בטוב בעזרת השם".

חקירת המשטרה את הזוג דרעי עוסקת בכמה פרשיות. החשד הראשון שנחקר הוא שבעלי התפקידים במשרדי הממשלה אישרו העברת כספים לעמותת "מפעלות שמחה" שנוסדה ומנוהלת על-ידי יפה דרעי. לפי החשד, ההעברות הכספים אמורות היו להתבצע בעת שהשר שדרעי נמצא במצב של ניגוד עניינים, לאור היותו השר הממונה, ובעת שבני משפחה של דרעי עובדים בעמותות תמורת שכר. באחד המקרים שחוקרת המשטרה אישר המשרד לפיתוח הנגב והגליל העברה של כחצי מיליון שקל לעמותה שבניהולה של יפה דרעי. בסופו של דבר ההעברה לא יצאה לפועל, וזאת בעקבות התערבות של גורמים משפטיים שמנעו אותה.

העמותה הוקמה לפני 18 שנה ומפעילה רשת של מוסדות חינוך שבהם לומדות 800 תלמידות. הרשת, שתקציבה עומד על יותר מ-10 מיליון שקל, כוללת את תיכון "מרגלית" שבו לומדות 240 נערות לתעודת בגרות מלאה, סמינר "שבילי בית יעקב" שבו לומדות 400 נערות.

חקירתו של דרעי צפויה לעסוק גם בעסקאות נדל"ן שנחשפו ב"גלובס" ושנעשו בין בני משפחת דרעי. המשטרה בודקת את נסיבות המכירה של זכויות ל-5 דירות בבניין בגבעת שאול מהזוג אריה ויפה דרעי לאחיו של השר, עו"ד שלמה דרעי. העסקאות בוצעות ביולי 2013, זמן קצר אחרי שדרעי נבחר לכנסת וכשנתיים לפני שהתמנה לשר הכלכלה. 

בנוסף, דרעי צפוי להיחקר שוב על-ידי חוקרי המשטרה שעובדים בשיתוף-פעולה עם חוקרי רשות המסים, בחשד כי הווילה שלו ביישוב ספסופה נבנתה בכסף שלא דווח כיאות לרשויות המס. כמו כן, דרעי יישאל על כספים שקיבל או קיבלו מי מבני משפחתו מגורמים בחו"ל.