עובדי גלובס מקס: ביריונות של מליסרון - מסכנת 800 עובדים

אחד הגורמים שעשויים להשפיע על רכישת גלובוס מקס שנמצאת בקשיים הוא המחלוקת מול קבוצת מליסרון, שמנסה לדחוף החוצה מקניון הקריון בקריית ביאליק את רשת בתי הקולונע

בית הקולנוע גלובוס מקס / צילום: אמיר מאירי
בית הקולנוע גלובוס מקס / צילום: אמיר מאירי

המאבק בין גלובוס מקס למליסרון מחריף: על-פי הדוח שהגישו השבוע נאמני גלובוס מקס, מליסרון הודיעה להם כי תקופת השכירות שלהם צריכה להסתיים, משום שגלובוס מקס לא מימשה את האופציה להארכת הסכם השכירות במועד.

בעמדת עובדי רשת גלובוס מקס, שהוגשה היום (ג') לבית המשפט לקראת הדיון מחר בנוגע לקולנוע בקניון הקריון של מליסרון, באמצעות עו"ד חיות גרינברג המייצגת את העובדים, נטען כי מליסרון מנצלת בצורה בריונית וחסרת תום-לב את מצוקת החברה ומעמידה בסיכון את המשך העסקתם של 800 עובדים.

במסמך העמדה נטען כי "מצופה מהנהלת מליסרון לקחת בחשבון את ההשלכות הגורליות הטמונות בניסיונם לפגוע אנושות בערך החברה ובתוך כך לסכן את מטה לחמם של מאות עובדי החברה".

מליסרון טוענת בתגובתה לבית המשפט כי גלובוס מקס לא נתנה כלל הודעה מוקדמת בכתב על רצונה לממש את תקופת האופציה ולא עמדה בתשלומים בהתאם בהסכם שנצבר לחוב של 532 אלף שקל, זאת בנוסף לחוב של פירעון הלוואות של 2.6 מיליון שקל.

הנאמנים מציגים את התנגדותם לטענה ומדגישים כי הקריון הוא "אחד מבתי הקולנוע החשובים ביותר של החברה, וכפי שעולה משיחות עם משקיעים פוטנציאליים, סוגיית הארכת תקופת השכירות של המושכר האמור תשפיע השפעה מכרת על סיכויי ההבראה של החברה".

מחר (ד') בשעות הצהריים צפוי להתקיים דיון דחוף בבית המשפט המחוזי בירושלים, בו תידון הסוגיה.

עו"ד גרינברג, המייצגת כאמור את העובדים, מציינת כי קבוצת מליסרון יצאה נגד קבוצת עזריאלי המתחרה ומתחה ביקורת על ניסיונה להעלות את דמי השכירות בקניון אחר, ואמרה כי "ראוי שמליסרון תנהג באותה הגינות גם כשהדבר מגיעה לפתחה, בגדר נאה דורש נאה מקיים, כפי שצוטט באמצעי התקשורת מנהל, מר אבי לוי: לפעמים צריך לא להעלות מחיר".

מוקדם יותר היום אישר בית המשפט המחוזי בירושלים את בקשת נאמני גלובוס מקס להאריך את תקופת הקפאת ההליכים של הרשת עד סוף ספטמבר. על-פי דוח הנאמנים שהוגש השבוע לבית המשפט המחוזי בירושלים, חובות הרשת עומדים על 330 מיליון שקל - פער של כ-230 מיליון מהסכום הראשוני שהוצג על-ידי החברה. לטענת הנאמנים, עיקר השוני נובע מתביעות החוב שהוגשו על-ידי בעלי המניות של כ-100 מיליון שקל ותביעות חוב נזיקיות בסכום של כ-80 מיליון שקל. נגד החברה הוגשו 176 תביעות חוב.

על-פי דוח הנאמנים, עו"ד אלונה בומגרטן, עו"ד גיל אורן ורו"ח בעז ברזלי, החוב לעובדים הוא כ-8.3 מיליון שקל, תביעות חוב של נושים מובטחים 38 מיליון שקל, תביעות חוב של נושים רגילים כ-185 מיליון שקל וחוב נוסף לבעלי המניות של כ-100 מיליון שקל. 

ממליסרון לא נמסרה תגובה.