צו פירוק זמני לרשת ההכנה לפסיכומטרי מעוף-זיו כספי

צו הפירוק הזמני ניתן לאחר שארבעה מעובדי החברה פנו לביהמ"ש אחרי עיכוב בתשלום של בין שבועיים לחודשיים ■ ממעוף וזיו כספי נמסר כי חלק מהקורסים ממשיכים להתקיים, וחלק מהם יצאו לפגרה של שבועיים

תלמידים, סטודנטים / צילום אילוסטרציה: תמר מצפי
תלמידים, סטודנטים / צילום אילוסטרציה: תמר מצפי

רשת המכללות המקצועיות וההכנה לפסיכומטרי מעוף נקלעה לקשיים כלכליים משמעותיים בעקבות בעיה בתזרים המזומנים ונמצאת בהליך פירוק זמני. בסוף יולי מינה בית המשפט המחוזי בחיפה מפרק זמני לחברת מעוף, אשר לפני כ-6 שנים רכשה את פעילות חברת קורסי ההכנה לפסיכומטרי והשלמת הבגרויות זיו כספי.

צו הפירוק הזמני ניתן לאחר שבחודש יולי ארבעה מעובדי החברה פנו לבית המשפט לאחר עיכוב בתשלום של בין שבועיים לחודשיים.

ממעוף וזיו כספי נמסר כי בשלב זה החברה פועלת בצורה שגרתית על-פי הנחיית המפרק הזמני, כאשר חלק מהקורסים ממשיכים להתקיים, וחלק מהם יצאו לפגרה של שבועיים.

מתוך החברה שמעסיקה כ-70 עובדים - חלק מהעובדים פוטרו, חלקם בחופשה, וחלק ממשיכים להפעיל את הקורסים שמתקיים גם הערב. התלמידים שאמורים לגשת לבחינה הקרובה ממשיכים ללמוד, ובחברה מציינים כי עובדי החברה ממשיכים ללמד ונרתמו לתת מענה לעובדים, חלקם בהתנדבות.

בחברה פועלים להכנסת שותף או משקיע, או לפירוק החברה בהמלצת המפרק הזמני, והיא נמצאת בהקשר הן עם משרד הכלכלה והן עם משקיעים פוטנציאליים.

החברה פועלת למעלה מ-20 שנה ומעסיקה כ-70 עובדים, ומלמדת מדי שנה אלפי סטודנטים בתחום הפסיכומטרי והלימודים המקצועיים. בימים אלה בשל חופשת הקיץ מתקיימת כמות מצומצמת יותר של קורסים, וכעת נמצאים בלימודים פעילים מאות עובדים.

לדברי גורם בכיר בחברה, משרדי הממשלה השונים - ובהם משרד הביטחון, משרד הכלכלה והביטוח הלאומי - חייבים לחברה כחצי מיליון שקל בגין פעולות שכבר בוצעו, וישנם נכסים שטרם חושבו בחוות-הדעת שנמסרה.