אפקט צפון קוריאה: המסחר באירופה הסתיים בירידות שערים

נשיא ארה"ב אמש: "אם צפון קוריאה יסלימו את איומי הגרעין שלהם הם ייענו באש ובזעם כפי שהעולם טרם ראה" ■ צפון קוריאה מאיימת בתגובה לשגר טילים לעבר הטריטוריה האמריקאית גואם שבאוקיינוס השקט

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

יום המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ד') בירידות שערים. המדד הפאן-אירופי Stoxx 600 סיים בירידות של 0.73%, אשר כללו ירידות במרבית המגזרים והבורסות הגדולות. זאת, בהמשך לירידות באסיה ובחוזים העתידיים בוול סטריט לאחר הנעילה השלילית אמש. ברקע - רוחות מלחמה בין ארה"ב לצפון קוריאה. 

 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שיגר אתמול אזהרה חריפה לצפון קוריאה לאחר שדווח שזו הצליחה למזער ראשי קרב גרעיניים שניתן להרכיב על גבי טילים בליסטיים בין-יבשתיים. טראמפ אמר כי "אם הם יסלימו את איומי הגרעין שלהם הם ייענו באש ובזעם כפי שהעולם טרם ראה".

בתגובה לדברי טראמפ, צפון קוריאה איימה הלילה לשגר טילים לעבר הטריטוריה האמריקאית גואם שבאוקיינוס השקט. בגואם מתגוררים 163 אלף איש, ופרט למפציצים המוצבים בו, בבסיס האמריקאי עוגנות גם צוללות וצוות של משמר החופים. 

דובר של הצבא הצפון-קוריאני מסר כי התוכנית תצא אל הפועל ברגע שהמנהיג, קים ג'ונג און, יחליט לעשות זאת. גורם אחר בצבא אמר כי פיונגיאנג תגן על עצמה במתקפת מנע, אם וושינגטון תראה "כל סימן של פרובוקציה נגדנו".

לאחר ההתבטאות של טראמפ אמש, המדדים בוול סטריט מיד שינו כיוון וירדו בסיום. כעת החוזים העתידיים יורדים עד 0.3% לקראת הפתיחה.

ירידות גם באסיה

בורסות אסיה נסחרו הבוקר בירידות שערים ניכרות, בהמשך לנעילה השלילית בוול סטריט אמש. הסוחרים במזרח הגיבו לאזהרה החד משמעית של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לצפון קוריאה שחיממה את האזור. 

המגמה השלילית מוול סטריט נמשכה גם לבורסות אסיה הבוקר בהובלת יפן, כשגם נתוני מאקרו מאכזבים משפיעים על הסנטימנט. 

המתיחות הגיאופוליטית שולחת את המשקיעים לרכוש נכסי מקלט - כמו ין יפני וזהב ואג"ח ממשלת ארה"ב. 

"מה שאנחנו רואים בשוק בשעות האחרונות זה עלייה בפרמיית הסיכון במניות ובמט"ח", לדברי אנליסט ב-Westpac senior.