נעילה שלילית בוול סטריט, מניית טבע איבדה עוד 4.3%

הפחד גואה: המתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה מערערת את השווקים העולמיים, מדד VIX רשם זינוק, מחירי הזהב עלו ■ המסחר באירופה ובאסיה הסתיים בירידות שערים

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ד') בירידות שערים, על רקע המתיחות הגואה בין ארה"ב לצפון קוריאה. גם המסחר בבורסות אסיה ואירופה הסתיים בירידות שערים.

 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שיגר אתמול אזהרה חריפה לצפון קוריאה לאחר שדווח שזו הצליחה למזער ראשי קרב גרעיניים שניתן להרכיב על גבי טילים בליסטיים בין-יבשתיים. טראמפ אמר כי "אם הם יסלימו את איומי הגרעין שלהם, הם ייענו באש ובזעם כפי שהעולם טרם ראה".

בתגובה לדברי טראמפ, צפון קוריאה איימה הלילה לשגר טילים לעבר הטריטוריה האמריקאית גואם שבאוקיינוס השקט. בגואם מתגוררים 163 אלף איש, ופרט למפציצים המוצבים בו, בבסיס האמריקאי עוגנות גם צוללות וצוות של משמר החופים.

בורסות העולם הגיבו בירידות שערים, "מדד הפחד" VIX  עלה בחדות והמשקיעים נמלטו לזהב, אשר הגיב בעליות שערים. כמו כן, אג"ח המדינה של ארה"ב ל-10 שנים ירד לרמתו הנמוכה ביותר מאז סוף חודש יוני. 

טבע  נותרה במוקד על רקע קריסה של עשרות אחוזים בערכה מאז פרסמה ביום ה' האחרון דוחות כספיים חלשים שהיממו את השוק. המניה ננעלה אמש בשפל שלא נראה מאז סוף 2002. 

עונת הדוחות בעיצומה, לפני הפתיחה דיווחה נובו נורדיסק  ולאחר הנעילה ידווחו, בין היתר, וונדי'ס (סימול: WEN), פוקס המאה ה-21  ואופיס דיפו .

מיילן  פרסמה דוחות חלשים ומפחיתה תחזיות שנתיות. בנוסף, מעדכנת החברה על דחייה בהשקת הגרסה הגנרית שלה לקופקסון של טבע. מיילן דיווחה על הכנסות של 2.96 מיליארד דולר, עלייה של כ-16% מהרבעון המקביל אך נמוך מתחזיות האנליסטים. הרווח הנקי למניה (Non-GAAP) היה 1.1 דולר, 6 סנטים פחות מתחזיות השוק. (לסיפור המלא)

וולט דיסני  ונטפליקס  ריכזו עניין על רקע הודעת דיסני אמש כי תפעל לסיים את הסכמי ההפצה שלה עם נטפליקס, ולהשיק שירותים עצמאיים של שירות צפייה ישירה בטכנולוגיית "סטרימינג" לערוצי דיסני ו-ESPN. מניית דיסני הגיבה להודעה בירידות שערים החדות ביותר היום בוול-סטריט.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]