אור בקצה המנהרה? קורוס נכנסת לשיתוף-פעולה אסטרטגי בסין

העיתונות הסינית: החברה חתמה על הסכם מסגרת עם 5 שותפות גדולות וקיבלה הזמנה לספק 30 אלף כלי רכב בליסינג ללקוחות מוסדיים

רכב של קורוס / צילום: רויטרס
רכב של קורוס / צילום: רויטרס

האם מתחיל להופיע אור בקצה המנהרה של יצרנית הרכב הסינית-ישראלית קורוס?

בסוף השבוע נערכה בסין מסיבת עיתונאים בה חתמה קורוס על הסכם שיתוף-פעולה עם 4 שותפים אסטרטגיים גדולים בסין - ביניהם חברת האנרגיה והחשמל של בייג'ין, ענקית המדיה והתקשורת הסינית TENCENT וחברת הליסינג והמימון הסינית PICC.

במהלך החתימה הודיעו השותפים על הזרמת כ-30 אלף הזמנות לרכבי קורוס, שיסופקו ללקוחות מוסדיים גדולים במספר סבבים במהלך השנתיים הקרובות. יצוין כי מדובר בהזמנה שגדולה יותר מכלל היקף המכירות של קורוס בשנת 2016, שהייתה שנת שיא עבורה.

בנוסף, צפויות השותפות להתמקד בפיתוח שיטות שיווק חדשניות, שעוקפות את רשת הדילרים המסורתית, ובכללן שיווק ב"שידור חי" באמצעות תכני טלוויזיה ושעשועונים - זאת במטרה לפנות לקהל יותר צעיר.

כחלק מהמאמץ, צפויה קורוס להתחיל בקרוב בשיווק של רכב פנאי קומפקטי בשם "YOUNG", שמבוסס על רכב קיים של השותפה צ'רי. כן צפויה החברה לפתח כלי רכב עם הנעה אלטרנטיבית בשיתוף עם חברת האנרגיה של בייג'ין.

יצוין כי בחודש יוני מסרה קורוס על כוונה להכניס לחברה שותף אסטרטגי, שירכוש כ-51% ממניות החברה. אולם בניגוד לציפיות, עד כה לא חשפה החברה את שם המשקיע ואת מסגרת ההשקעה.

קורוס סובלת כיום ממצוקת תזרים חמורה לאחר שלא עמדה ביעדי הייצור והמכירות. בחודשים ינואר-יולי השנה מסרה החברה כ-6,768 כלי רכב בלבד, ירידה משמעותית לעומת השנה שעברה.