פוינטר זינקה בעקבות דוחות הרבעון; תוצאות טובות גם לאיתוראן

הרווח הנקי החשבונאי של פוינטר יותר מהוכפל, והגיע לכ-2 מיליון דולר ■ באותו תחום פעילות: איתוראן דיווחה על עלייה של 37% ברווח

בכירי פוינטר / צילום: תמר מצפי
בכירי פוינטר / צילום: תמר מצפי

מניית פוינטר   זינקה היום ב-12.5% בשעות הצהריים בבורסה בתל אביב, לאחר שהחברה פרסמה דוחות כספיים טובים. פוינטר נסחרת ברשימה המשנית של בורסת נאסד"ק ובבורסה של ת"א, ושווי השוק שלה הוא 95 מיליון דולר, אחרי שמנייתה עלתה ב-76% מתחילת השנה. פוינטר נשלטת על-ידי חברת ההשקעות DBSI של יוסי בן-שלום וברק דותן. החברה מספקת פתרונות בתחום של ניהול המשאבים הניידים (MRM), כמו שירותים מבוססי מיקום, ניהול ציי רכב ומעקב אחר נכסים.

ברבעון השני של השנה הסתכמו הכנסות החברה ב-20 מיליון דולר, עלייה של 23.6% ביחס לרבעון המקביל. במכירות המוצרים נרשמה צמיחה של כ-27%, ובהכנסות משירותים - של כ-18%. הרווח הנקי החשבונאי יותר מהוכפל, והגיע לכ-2 מיליון דולר, והרווח הנקי Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, גדל ב-47.6% ל-2.6 מיליון דולר. במחצית הראשונה, פוינטר רשמה רווח נקי Non-GAAP של 4.9 מיליון דולר, על הכנסות של 39 מיליון דולר.

"אנו מאוד מרוצים מתוצאות הרבעון, שהנו רבעון שיא", מסר מנכ"ל פוינטר, דוד מחלב. "השגנו גידול נאה בהכנסות וברווחיות, כאשר כשני-שלישים מההכנסות שלנו הנן משירותים מתמשכים. אנו ממשיכים במימוש של האסטרטגיה ארוכת-הטווח שלנו, במטרה לחזק את מעמדנו כספקית מובילה של פתרונות טכנולוגיים לניהול ציי רכב, ניהול נכסים ניידים, ורכבים מחוברים. התוצאות הפיננסיות משקפות את הצלחת האסטרטגיה שלנו לצמיחה עסקית, העלאת הרווחיות ויצירת ערך לבעלי המניות".

איתוראן: "שיאים ברוב האספקטים"

חברה ישראלית נוספת מהתחום היא איתוראן , המספקת שירותים לסביבת הרכב, ונסחרת רק בנאסד"ק. שווי השוק שלה הוא 718 מיליון דולר. איתוראן פרסמה גם היא את דוחותיה היום, שבהם הציגה צמיחה של כ-19% בהכנסות, ל-58.5 מיליון דולר. ההכנסות במחצית הראשונה של השנה צמחו ב-21.2%, והסתכמו בכ-116 מיליון דולר.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הגיע ברבעון השני ל-10.5 מיליון דולר, עלייה של כ-37% מהרבעון המקביל, ובמחצית הסתכם הרווח ב-23.4 מיליון דולר, לעומת 14.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. איתוראן ייצרה ברבעון 14.1 מיליון דולר מפעילות שוטפת. החברה דיווחה על חלוקת דיבידנד של 24 סנט למניה, שיחולק ב-19 בספטמבר. הנהנית המרכזית מהדיבידנד היא משפחת שרצקי, המחזיקה בכ-19.4% ממניות איתוראן.

"תוצאות הרבעון השני שלנו היו תוצאות שיא ברוב האספקטים. הצגנו שיעור צמיחה חזק במספר המנויים", מסר המנכ"ל המשותף אייל שרצקי. בסוף הרבעון היו לאיתוראן כ-1.1 מיליון מנויים, עלייה של כ-30 אלף ברבעון.