BMW חצתה לראשונה את רף 600 כוחות הסוס ברכב סדרתי

היצרנית הבווארית השיקה רכב סדרתי ראשון מתוצרתה עם 600 כוחות סוס, השייך לסדרה 5 היוקרתית ■ לרכב מהירות מרבית אפשרית של 310 קמ"ש ■ צפו בווידאו

רכב, ב.מ.וו  m5 /צילום: נט קאר שואו
רכב, ב.מ.וו m5 /צילום: נט קאר שואו

בשנים האחרונות נראה שב.מ.וו יושבת מהצד ונמנעת מלהצטרף למירוץ ההספק והביצועים של יצרני היוקרה הגרמניים. בעוד שמרצדס, פורשה, אאודי ואחרות חצו כבר את רף  600 כוחות הסוס, היצרנית מבוואריה נמנעה מלחצות את רף פסיכולוגי זה. אבל הזמנים משתנים, וגם ב.מ.וו מצטרפת למירוץ.

הדגם הסדרתי הראשון שחוצה את הרף הוא ה-M5. המכונית החדשה מעבירה לגלגלים 600 כוחות סוס עגולים, לפני שיפורים, ומומנט של 75 קג"מ ממנוע V8 טורבו בנפח 4.4 ליטרים. עם הספק זה מסוגלת המכונית לזנק מאפס ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות, מהירות חסרת תקדים ברכב סדרתי של המותג. בגרמניה מעריכים שלאחר ביטול מגבלת המהירות האלקטרונית, תוכל המכונית להעפיל ללא קושי ל-310 קמ"ש ומעלה.

העברת הכוח מתבצעת דרך כל ארבעת הגלגלים, כאשר לראשונה מציעה החברה אופציה להנעה אחורית בלבד, על ידי ניתוק ההנעה לגלגלים הקדמיים. על הבלימה מופקדים בלמי מירוץ העשויים מחומרים מרוכבים, וגם ביחידת הגג ניתן למצוא חומרים קלי משקל וחזקים. פרט לכך, זו אותה סדרה 5 מוכרת ומתוחכמת, עם תא נוסעים עמוס בטכנולוגיות בידור ומידע מתקדמות ושלדה אקטיבית, שאפילו אמורה לספק נוחות נסיעה כשהיא מוגדרת במצב "רך", למרות שימוש בצמיגים קיצוניים.