המסחר בת"א הסתיים בעליות שערים קלות; בזק זינקה 4%

עליות באירופה ■ ירידות בוול סטריט ■ טראמפ המשיך אתמול לטלטל את השווקים ■ דוחות בזק: הרווח הרבעוני ירד ל-358 מיליון שקל; תחלק דיבידנד של 708 מיליון שקל

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

שבוע המסחר בבורסת תל-אביב הסתיים היום (ה') בעליות שערים קלות, לאחר מגמה מעורבת בפתיחה, על רקע עליות שערים בבורסות אירופה, וירידות שערים בוול סטריט. הבוקר התרחשה פקיעת אופציות המעו"ף לחודש אוגוסט, בשער קובע 1,395.29 נקודות.

 

בשווקים ממתינים לכנס השנתי של הפדרל ריזרב בג'קסון הול במדינת ויומינג שיתקיים בסוף השבוע הקרוב. בכנס יגיעו בנקאים מרכזיים ויחשפו ככל הנראה את המדיניות המוניטרית החדשה שלהם. הפד עצמו הוא באור הזרקורים, אך השנה עשוי לגנוב את ההצגה נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי שיישא את אחד מהנאומים המרכזיים בכנס. יש הערכות כי דראגי עשוי לרמוז אולי על מועד סיום להקלה הכמותית.

עוד ברקע למסחר בשווקים, המתיחות הגיאו-פוליטית בין ארה"ב לצפון קוריאה. צבאות ארה"ב וקוריאה הדרומית פתחו השבוע בתרגיל הצבאי השנתי שלהן, שיימשך עד לסוף החודש, ובמסגרתו יתרגלו אלפי חיילים משני הצבאות. בתגובה, הזהיר המשטר בפיונגיאנג כי התרגיל "יגרור את האזור כולו למלחמה" וכי ביכולתה של צפון-קוריאה "לפגוע בארה"ב בכל מקום ובכל זמן".

בינתיים, נמשכת מדיניותו התזזיתית של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, אשר הכריז בנאומו באריזונה כי אם יצטרך, ישבית את פעילות הממשל עד אשר יוקצה לו תקציב לבניית החומה בגבול עם מקסיקו: "נעשה זאת בכל מחיר", אמר.

בצל הטלטלה העזה שפוקדת את בזק , עם חקירת בעל השליטה שאול אלוביץ' ובכירים נוספים ברשות ניירות ערך, מפרסמת הבוקר החברה את דוחות הכספיים לרבעון השני של השנה. בשורת ההכנסות, החברה מדווחת על ירידה של 1.9% ל-2.46 מיליארד שקל, בעוד הרווח הנקי ירד ב-5% ל-358 מיליון שקל, זאת לעומת הרבעון המקביל אשתקד. [לסיקור המלא]

הטלטלות בטבע  לא מפסיקות לרגע ואתמול לאחר שהמניה ירדה לשפל חדש של פחות מ-16.5 דולר, מוריד קרדיט סוויס את המלצתו למניה לביצועי חסר תוך שהוא נוקב במחיר יעד של 13 דולר, זאת לעומת מחיר היעד הקודם שעמד על 25 דולר. בקרדיט סוויס כותבים כי בין הסיבות להורדת ההמלצה ומחיר היעד נמצאים הורדת התחזיות של החברה לשנת 2017, המשך הלחץ הרגולטורי בארה"ב על חברות הפארמה ומינוי מנכ"ל קבוע שלא נראה כרגע באופק.

פרוטרום  הודיעה כי רכשה מ-Paulson, בעלת המניות הגדולה באנזימוטק, כ-9.2% ממניות אנזימוטק, חברה הנסחרת בנאסד"ק, בתמורה לסכום כולל של כ-24.2 מיליון דולר, המשקף מחיר של 11.5 דולר למניה. עם השלמת העסקה, מחזיקה פרוטרום בכ-19.13% מהון המניות של אנזימוטק בהשקעה כוללת של כ-42.3 מיליון דולר, המשקפת מחיר ממוצע של 9.61 דולר למניה. עוד עולה מהדיווח כי בכוונת פרוטרום לבצע בהקדם האפשרי הצעת רכש מלאה ומיוחדת לרכישת מלוא הון המניות של אנזימוטק אשר אינן מוחזקות על ידה, בתמורה למחיר מוצע של 11.5 דולר למניה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]