אושרה תוכנית הפיתוח של אנרג'יאן לשדות הגז "כריש" ו"תנין"

יו"ר ומנכ"ל אנרגי'אן, מתיוס ריגאס: "אישור התוכנית ע"י ממשלת ישראל הוא אבן-דרך חשובה והישג עצום עבורנו, ואנו עובדים במלוא המרץ להגיע להחלטה סופית בנוגע לביצוע ההשקעה עד סוף השנה"

אנרג'יאן נפט וגז, המחזיקה במשותף 50%- כ"א עם קרוג'ן קפיטל באנרג'יאן ישראל, הודיעה היום (ד') כי הממונה על הגז והנפט במשרד האנרגיה אישר את התוכנית לפיתוח שדות הגז "כריש" ו"תנין" (FDP) שהוגשה ביוני האחרון.

"אישור התוכנית על-ידי ממשלת ישראל הוא אבן-דרך חשובה והישג עצום עבורנו, ואנו מעריכים את הניהול הרציני והמהיר של תהליך האישור מצד משרד האנרגיה", בירך יו"ר ומנכ"ל קבוצת אנרגי'אן, מתיוס ריגאס.

"אנו עובדים במלוא המרץ להגיע להחלטה סופית בנוגע לביצוע ההשקעה (FID) עד סוף השנה", הוסיף ריגאס. "התקדמנו באופן משמעותי בנושא התנאים ההכרחיים לחוזי אספקת הגז מ'כריש' ומ'תנין'. עד כה חתמנו על הסכמים ומסמכי הבנות (MOU) על מכירה של מעל 3 BCM בשנה. אישור התוכנית מהווה צעד חשוב נוסף בדרך ליצירת תחרות בשוק הגז הטבעי הישראלי, לטובת הצרכנים ולטובת כלכלת ישראל".

השלב הבא בתוכנית הפיתוח, לפיה הגז צפוי לזרום כבר בשנת 2020, הוא החלטת השקעה בפרויקט (FID) שצפויה להיות עד סוף 2017. החברה מינתה את בנק מורגן סטנלי כיועץ הפיננסי לפרויקט, שכולל השקעה בהיקף של 1.3-1.5 מיליארד דולר לפיתוח מאגר "כריש".

אנרג'יאן ישראל מחזיקה ב-100% מהמאגרים, שמכילים גז טבעי בכמות מוערכת של כ-2.7 טריליון רגל מעוקב (TCF), על-פי אומדן כמויות הגז הטוב ביותר (2C), ועתודות בשווי של כ-41 מיליון חביות נפט. בסך-הכול מדובר בכמות שוות ערך לכ-531 מיליון חביות נפט.

תוכנית הפיתוח העיקרית של מאגר "כריש" כוללת קידוח של 3 בארות וטיפול מלא בגז באמצעות מתקן צף להפקה, אחסון ופריקה (FPSO) שיוקם מעל המאגר, כ-90 קילומטר מהחוף, בעל יכולת הפקה של כ-400 מיליון רגל מעוקב ליום.