מחר: LG תשיק את סמארטפון הדגל V30 - זה מה שהוא יציע

הפאבלט החדש, שיושק בתערוכת IFA בברלין, יגיע עם גודל מסך של 6 אינץ', מצלמה משופרת, ממשק מותאם אישית ועוד

מחר (ה') תכריז LG על פאבלט הדגל שלה - V30. האירוע יתקיים במסגרת תערוכה האלקטרוניקה הצרכנית IFA בברלין. LG מטפטפת בשבועות האחרונים פרטים רבים על מכשיר הדגל שלה. הנה כל הפרטים שכבר ידועים באופן רשמי.

ה-V30 הוא פאבלט דגל, ככזה הוא מגיע עם מסך גדול, אשר מה שייחד את ה-V20 וה-V10 הוא המסך המשני. המסך הזה ממוקם בחלק העליון, כאשר הוא מציע גישה לאנשי קשר מעודפים, אפליקציות ושעון. הפעם LG צפויה להציע אותן יכולות, אבל המסך המשני יהיה כחלק מהמסך המרכזי.

LG כבר הודיעה שהמסך יגיע בטכנולוגיית OLED FullVision, מה שאומר, שהשוליים יהיו דקיקים, כך המסך יהיה גדול יותר. מדובר במכשיר הראשון המגיע עם טכנולוגיית Plastic OLED. מדובר בטכנולוגיה הקיימת בטלוויזיות הפרימיום של LG. זו מציעה מלבד מראה דקיק, איכות תמונה עשירה מאוד וצבע שחור מוחלט. בחברה מציינים כי מסך ה-OLED מתאים בסמארטפונים לשימושים בתוכנות VR.

מסך גדול יותר

ה-V30 יגיע עם גודל מסך של 6 אינץ', כאשר הגוף שלו יהיה קטן יותר מה-V20, אשר הגיע עם מסך 5.7 אינץ'. הרזולוציה תעמוד על 1440 על 2880 פיקסלים (QHD פלוס). המסך יהיה מצופה זכוכית מסוג גורילה גלאס 5, המציע עמידות מסוימת. המסך גם יתמוך בתקן HDR10, המציג טווח צבעים רחב יותר בסרטים תואמים. נטפליקס כבר היום מאפשרת צפייה בתוכן בתקן הזה במכשירי ה-G6.

גם המצלמה משתפרת

המצלמה ב-V30 תכלול מערך צילום כפול עם עדשת זכוכית ומפתח צמצם של F1.6. זוהי עדשת ה-F1.6 הראשונה של LG, כאשר היא מספקת כ- 25% יותר אור לחיישן ביחס לצמצם F1.8. כמו כן, העדשה העשויה מזכוכית קריסטל, יודעת לקלוט אור רב וצבע מדויק יותר מאשר עדשות פלסטיק, דבר הצפוי לשדרג את צילום הסטילס והווידאו ב-V30.

מערך הצילום ב-V30 מעניק תמונה משופרת על ידי צמצום העיוותים הנמצאים בקצוות התמונה ולכן מותאם במיוחד לתמונות קבוצתיות, חללים פנימיים, ונופים. לצד השיפורים, המצלמה האחורית ב-V30 קטנה ב-30% מהמצלמה ב-V20, ומעודנת יותר.

ממשק מותאם אישית

ה-V30 גם ישלב את ממשק ה-UX 6.0 פלוס, אשר מולבש על מערכת ההפעלה אנדרואיד. מדובר בממשק שהותאם לעבודה עם מסך בפורמט 18:9. המסך המשני ב- V20 התפתח להיות סרגל כלים ב-V30. הסרגל שקוף למחצה ומאפשר גישה מהירה לפונקציות שבהן נעשה שימוש תכוף. לחילופין, ניתן לגרור אותו אל מחוץ למסך התצוגה. כאשר המכשיר אינו מופעל, התצוגה התמידית ניתנת להתאמה אישית עוד יותר משהיה בעבר.

המסך המשני לא רק יראה את השעון, אלא יכול להציג כלים מהירים כגון: נגן מוזיקה או צילום אישי. הממשק החדש גם משלב זיהוי פנים לביטול הנעילה. הדבר מתבצע באמצעות המצלמה הקדמית הפועלת גם כאשר תצוגת הטלפון כבויה. כמו כן, אין צורך ללחוץ תחילה על כפתור ההפעלה. תכונת הזיהוי הקולי מתבססת על שילוב של קול המשתמש ומילות מפתח שנוצרו באופן עצמאי ומאפשרת לבטל את נעילת ה-V30 מבלי ללחוץ על כפתור או להחליק על המסך.

מפענח אודיו באיכות גבוהה

בתחום האודיו, ה-LG V30, מבוסס על Hi-Fi Quad DAC כמו קודמו בסדרה. למערכת שני מאפיינים חדשים: פילטרים דיגיטליים ומאפייני שמע מוגדרים מראש. בזמן שה- Hi-Fi Quad DAC המקורי שיפר את איכות הצליל על ידי צמצום עיוותי שמיעה ורעש לבן, ה- Hi-Fi Quad DAC מציע אפשרויות נוספות להתאמה אישית, כולל ארבע הגדרות מתוכנתות מראש: Enhanced, Detailed, Live & Bass. בנוסף, HD Audio Recorder מאפשר להשתמש במקליט האודיו של הטלפון כמיקרופון באיכות גבוהה. LG ממשיכה לשתף פעולה ב-V30 עם חברת האודיו B&O, כאשר היא תצרף לערכה אוזניות של המותג.

בשנה שעברה LG ערכה את אירוע ההכרזה שלה ל-V20, במסיבת עיתונאים בסן פרנסיסקו, יום לפני הכרזת האייפון 7. הפעם החליטו ב-LG לקיים את האירוע בתערוכה עמוסה, אשר תאפשר לחברה לזכות מצד אחד לכמות מכובדת של עיתונאים שתגיע לאירוע שלה, מצד שני, עודף הכרזות של המתחרים, עלול לגרום למכשיר להיעלם מהר מאוד מהכותרות.

■ צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ.