בכיר נוסף בסקורפיו נדל"ן של שטיינמץ בדרך לחקירה

הבכיר, שנחת לאחרונה בישראל, נחקר גם ע"י הרשויות ברומניה, המנהלות חקירה במקביל

בני שטיינמץ/ צילום: באדיבות וואלה! NEWS צילום: אבי כהן
בני שטיינמץ/ צילום: באדיבות וואלה! NEWS צילום: אבי כהן

המשטרה צפויה לחקור בימים הקרובים עובד בכיר נוסף בקבוצת החברות של בני שטיינמץ, בחשד למעורבות בפרשת השוחד והלבנת ההון לכאורה שבמרכזה עומד המיליארדר הישראלי - כך נודע ל"גלובס".

לפי המידע, מדובר בעובד של חברת סקורפיו נדל"ן של שטיינמץ, שנחקר גם על ידי הרשויות ברומניה שמנהלות חקירה מקבילה לזו שמתנהלת בישראל. העובד הבכיר נחת לאחרונה בישראל, והוא צפוי להיחקר בנוגע לעבירות המיוחסות לשטיינמץ ברומניה.

שטיינמץ, שנמצא בימים אלה במעצר בית ונאסר עליו לצאת מהארץ, נעצר לראשונה בדצמבר 2016 ונחקר בחשד שנתן שוחד של עשרות מיליוני דולרים לנשיא גינאה, אלפא קונדה, ולרעייתו, בתמורה לרישיונות כריית ברזל. לפי החשד, הזיכיונות הניבו לאיש העסקים הישראלי רווחים של מאות מיליוני דולרים בשנים 2006-2012.

לפני כשבועיים, רגע לפני שיצא לחו"ל, נעצר שטיינמץ בשנית. הפעם הוא נחקר בחשד שביצע ב-2009, יחד עם אחרים, עסקה פיקטיבית ברומניה, שבמסגרתה הועבר כסף לתשלומי השוחד. לפי החשד, העסקה הפיקטיבית כללה רכישת קרקע בשווי 3 מיליון אירו תמורת סכום גבוה בהרבה של 9 מיליון אירו מאיש עסקים מוכר. המשטרה חושדת כי 6 מיליון אירו נכנסו ל"קופה קטנה" ששימשה לצורך העברת כספי שוחד לגורמים שונים בעולם. בין השאר, 1.5 מיליון אירו שהועברו לאשתו של נשיא גינאה לשעבר.

חשודים נוספים שנחקרו בפרשה הם היועץ האסטרטגי טל זילברשטיין, החשוד במעורבות בתרמית הקרקעות ברומניה; סגן ראש עיריית תל-אביב לשעבר, אודי נטע, שעבד אצל זילברשטיין; ושמעון מנחם, לשעבר מנכ"ל סקורפיו נדל"ן מקבוצת בני שטיינמץ, שהשקיעה בפרויקטים רבים במזרח אירופה, בעיקר ברומניה וברוסיה. מנחם נעצר ונחקר בשבוע שעבר עם הגיעו לארץ מחו"ל. כמו כן נחקרו בפרשה דוד גרנות, ממלא מקום יו"ר בזק, עו"ד דורון לוי ממשרד עמית פולק מטלון, ועו"ד אשר אבידן, נשיא חברת הכרייה BSGR.

שטיינמץ, חשוב להדגיש, מכחיש את כל הנטען נגדו וטוען שהעסקאות ברומניה היו כשרות. לטענתו, תפרו לו תיק וכל ההליך שמתנהל נגדו הוא מיחזור של הליך ישן שמובילה ממשלת גינאה מאז עלייתו לשלטון של אלפא קונדה, במטרה להפקיע שלא כדין את זכויות הכרייה של החברות של שטיינמץ. גם החשודים האחרים מכחישים את הנטען נגדם.