רשמית: אסתר חיות נבחרה לנשיאת בית המשפט העליון

השופט חנן מלצר נבחר למשנה לנשיאה ■ כמו כן נבחרה הרשמת ליאורה אדלשטיין לשופטת שלום באילת

השופטת אסתר חיות / צילום: אלון רון
השופטת אסתר חיות / צילום: אלון רון

עכשיו זה רשמי: הוועדה לבחירת שופטים בחרה הבוקר (ג') פה-אחד את השופטת אסתר חיות לנשיאת בית המשפט העליון ואת השופט חנן מלצר למשנה לנשיאה.

כמו כן נבחרה הרשמת ליאורה אדלשטיין לשופטת שלום באילת.

חברי הוועדה איחלו הצלחה לנשיאה הנבחרת ולמשנה לנשיאה. הם יושבעו לתפקידם בסוף אוקטובר.

מינויה של חיות לנשיאת העליון מגיע חרף עיכובים חוזרים ונשנים מצד שרת המשפטים איילת שקד וניסיונותיה לבטל את "שיטת הסניוריטי" (מינוי נשיאי העליון על-פי ותק) טרם מינויה של חיות לתפקיד.

חיות היא המועמדת היחידה לתפקיד והשופטת הוותיקה ביותר בבית המשפט העליון כיום, ועל כן, בהתאם ל "שיטת הסניוריטי", נקבע כי היא זו שתאייש את המשרה הבכירה ביותר במערכת בתי המשפט בישראל - כס נשיאת בית המשפט העליון. 

מדובר במינוי שמהווה במובנים רבים סיפור הצלחה מעורר השראה, על מי שהגיעה מתחתית הסולם הסוציו-אקונומי אל ראש המערכת המשפטית. אסתר אבני, לימים השופטת אסתר חיות, נולדה ב-1953 במעברת שובקי בצפון-מזרח הרצליה (שבה צולם חלק מהסרט "סלאח שבתי") להורים ניצולי שואה מרומניה, שהתגרשו בהיותה כבת שנה וחצי.

כיוון שאביה היגר לאנגליה, ואמה הייתה צריכה לדאוג לפרנסה - היא גודלה בבית סבה וסבתה בשכונת נווה-עמל בהרצליה, דרומית למעברה. המשפחה הייתה חסרת כל, והחיים של הילדה אסתר לא היו קלים במובן זה, ואולם אותה ילדת מעברה הפכה במהרה לתלמידה מצטיינת, סטודנטית חרוצה למשפטים ולשופטת צעירה יחסית בערכאות אליהן מונתה.

את צעדיה הראשונים כשופטת עשתה חיות בבית המשפט לעניינים מקומיים (אליו מונתה בגיל 37), ולאחר שעלתה בסולם הדרגות ועברה בין הערכאות השונות, כבר בשנת 2003 - בזינוק מטאורי כמעט - מונתה לשופטת בית המשפט העליון.

כעת, בגיל 63, עם ותק של 14 שנים בערכאה המשפטית הגבוהה במדינה, היא תעמוד בראש המערכת שמהווה את הבית המקצועי שלה כמעט שני עשורים.