מנורה משלימה את הפאזל: גיא קריגר - מנכ"ל הפנסיה והגמל

קריגר מחליף בתפקיד את יהודה בן אסאייג, שמונה למנכ"ל מנורה ביטוח במקום מוטי רוזן

קבוצת הביטוח והפנסיה מנורה מבטחים משלימה את פאזל המנהלים שהתחיל עם מינויו בתחילת החודש של יהודה בן אסאייג למנכ"ל חברת הביטוח בקבוצה: החברה הודיעה היום על מינויו של גיא קריגר למנכ"ל קרן הפנסיה מבטחים החדשה - קרן הפנסיה החדשה הגדולה במשק.

קריגר, מנהל ותיק ומוערך במבטחים החדשה, שאליה הגיע לפני שנים רבות ממשרד האוצר, נחשב למינוי טבעי ומתבקש, והוא יחליף בתפקיד מנכ"ל מנורה מבטחים פנסיה וגמל את בן אסאייג, שהחליף בתפקידו החדש את מוטי רוזן.

מנכ"ל הקבוצה האם, מנורה מבטחים הציבורית, הוא ארי קלמן, ויו"ר הקבוצה ומבעלי השליטה בה הוא ערן גריפל, המכהן גם כיו"ר מנורה מבטחים פנסיה וגמל.

ממנורה מבטחים נמסר כי קריגר ימונה למנכ"ל מנורה מבטחים פנסיה וגמל בכפוף לאישורה של רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון - אישור שצפוי להתקבל.

קריגר (46) הצטרף למנורה מבטחים פנסיה ב-2004 וכיהן במגוון תפקידים בחברה. הוא התחיל בתפקידי ייעוץ משפטי ועבר בהמשך לתפקידים עסקיים. הוא מכהן מאז 2009 כמשנה למנכ"ל מבטחים החדשה.

קריגר הוא בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במינהל עסקים עם התמחות במימון - שני התארים מהאוניברסיטה העברית בירושלים. הוא בעל ניסיון וידע בענפי הפנסיה והביטוח. במשרד האוצר הוא כיהן בעבר במערך הייעוץ המשפטי.

קבוצת הביטוח והפנסיה מנורה מבטחים נמנית עם קבוצות הביטוח הגדולות במשק הישראלי. החברה שאותה ינהל קריגר, מנהלת את קרן הפנסיה הגדולה בישראל - מבטחים החדשה, שבה מנוהלים נכסים בהיקף אדיר של כ-97 מיליארד שקל, ונוסף על כך, היא מנהלת קופות גמל וקרנות השתלמות בהיקף של כ-23 מיליארד שקל. קבוצת מנורה מבטחים, כולל פעילות הביטוח, מנהלת נכסים בהיקף כולל של כ-157 מיליארד שקל.

מנורה מבטחים פנסיה וגמל היא זרוע מרכזית בקבוצה, ומדובר בעסק צומח מאוד. נתח השוק של מבטחים החדשה מסך ההפקדות בשוק הפנסיה החדשה הוא כ-29.6%, בעוד שנתח השוק של הקרן בנכסים מנוהלים הוא 34.3%. מדובר בגוף מוסדי מהגדולים והמרכזיים במשק, שהינו רלוונטי עבור ישראלים רבים מאוד.

אגב, כבר כיום החברה משלמת קצבה חודשית לכ-19 אלף פנסיונרים. מנורה מבטחים רכשה את מבטחים החדשה ב-2004 תמורת כ-710 מיליון שקל. אז נראה היה שמדובר בסכום גבוה, אבל ברבות השנים התברר כי מדובר בעסקה מוצלחת מאוד עבור הרוכשת.

למעשה, המינויים האחרונים שנעשו בקבוצת מנורה מבטחים, הן של בן אסאייג והן של קריגר, הם מינויים של מועמדים טבעיים מתוך החברה - שעובדים בקבוצה עם גריפל וקלמן זה שנים וזוכים לאמון רב מצדם. גריפל מכהן כיו"ר פעילות הפנסיה והגמל של הקבוצה מאז 2010. מבחינה זו, במנורה מבטחים "מגדלים" את המנהלים בתוך הבית.

שני האישים המרכזיים בקבוצה הם היו"ר גריפל, חתנו של בעל השליטה הקודם, מנחם גורביץ, ובעל השליטה בפועל - בשם שתי האחיות שירשו את השליטה מאביהן גורביץ, שנפטר ממחלה קשה; וקלמן, המנכ"ל של קבוצת ההחזקות, שבעבר היה מנכ"ל חברת הביטוח בקבוצה במשך שנים רבות. האחרון הוא מנכ"ל מנורה מבטחים החזקות הציבורית ויו"ר מנורה מבטחים ביטוח, שבנו מיכאל נמנה עם צמרת המנהלים בחברת הביטוח וגם מחזיק בנתח קטן ממניות הקבוצה.

מנורה מבטחים פנסיה וגמל

מנכ"ל: גיא קריגר

יו"ר: ערן גריפל

מספר לקוחות: 2.3 מיליון חשבונות

היקף נכסים מנוהלים בפנסיה וגמל: 120 מיליארד שקל

נתח בשוק קרנות הפנסיה: 34%