פריצת סייבר ענקית: פרטיהם האישיים של 143 מיליון איש נגנבו

המידע נגנב ממאגריה של חברת Equifax, שבידיה מאגר נתוני האשראי השלישי בגודלו בארה"ב ■ נגנבו פרטים כמו מספרי כרטיסי אשראי, מספרי ביטוח לאומי, תאריכי לידה וכתובות ומספרי רישיונות נהיגה

כך תגנו על עצמכם מפני התקפת סייבר / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
כך תגנו על עצמכם מפני התקפת סייבר / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

פריצת סייבר ענקית בארה"ב: פרטיהם האישיים של 143 מיליון אמריקאים  - 44% מאוכלוסיית ארה"ב! - נגנבו ממאגריה של חברת Equifax, שבידיה מאגר נתוני האשראי השלישי בגודלו בארה"ב. לפי הודעת של אקוויפקס, נגנבו פרטים כמו מספרי כרטיסי אשראי, מספרי ביטוח לאומי, תאריכי לידה וכתובות ומספרי רישיונות נהיגה. 

אקוויפקס  הודיעה כי הפירצה התגלתה ב-29 ביולי אך לא מסרה מדוע היא הודיעה לציבור עליה רק חודשיים אחרי המקרה, ועוד יותר חמור, איך זה קרה שההאקרים ביצעו את הגניבה חודשיים לפני שהחברה גילתה זאת בכלל. 

הסוכנות מדווחת כי היא לא מצאה שבוצעו שימושים בפרטי האשראי שנגנבו או בשאר הפרטים. החברה מסרה כי היא בקשר עם רשויות החוק וכי היא הקימה אתר אינטרנט שבו היא מאפשרת ללקוחותיה לבדוק אם פרטיהם נגנבו. אקוויפקס מחזיקה בפרטים האישיים של 830 מיליון איש ו-91 מיליון עסקים ברחבי העולם. 

"ברור שזוהי אכזבה בחברה", הודיעו באקוויפקס. "מדובר במתקפת סייבר שתקפה את הליבה שלנו ואת מה שאנחנו עושים. אנו מתנצלים בפני הלקוחות והעסקים שנפגעו", לדברי מנכ"ל אקוויפקס ריצ'רד.פ.סמית. 

למרות עוצמת הפגיעה מבחינת מספר אנשים, לא מדובר בפריצת הסייבר הגדולה בהיסטוריה. לפני כשנה נגנבו ממאגרי יאהו מידע אישי של 500 מיליון איש, וחודש לאחר מכן החברה דיווחה כי המתקפה סיכמה פרטיהם של מיליארד איש.