חמת במגעים לרכישת חזי בנק, אך קיימים "פערים מסחריים"

חמת שבשליטת יואב גולן מעוניינת להרחיב את פעילותה באמצעות רכישת חברת חזי בנק, הפועלת בתחום האבזור לחדרי אמבט

חזי בנק  / צילום: איל יצהר
חזי בנק / צילום: איל יצהר

חברת חמת , הפועלת בתחום המוצרים לחדרי אמבטיות, שירותים ומטבחים, מנהלת משא-ומתן לרכישת חזי בנק, הפועלת בתחום החיפויים, הריצופים, הריהוט והאבזור לחדרי אמבט. חמת דיווחה היום לבורסה כי "מתנהל משא-ומתן לרכישת חזי בנק, אך למועד זה קיימים פערים מסחריים משמעותיים בין הצדדים ואין ודאות כי המשא-ומתן ישתכלל לכדי הסכם מחייב או מה יהיו תנאיו הסופיים, ככל שייחתם".

החברה הפרטית חזי בנק הוקמה ב-1967 על ידי מרגלית וחזי בנק, העומדים בראשה גם כיום. משרדי החברה ממוקמים בפתח תקוה, והיא מעסיקה כ-120 עובדים. באתר החברה מציינת חזי בנק כי לאורך שנות פעילותה הובילה שורה של פרויקטים יוקרתיים בארץ ובעולם, ובהם, בין השאר, פרויקטים בסוויטות ובחדרי היוקרה של מלון הילטון בתל אביב, במגדלי YOO, מגדל רמז ומגדל רוטשילד אחד בתל אביב.

רכישתה של חזי בנק, אם תתבצע, תגדיל את היקף הפעילות של חמת, שהכנסותיה הסתכמו ב-306 מיליון שקל ב-2016. במחצית הראשונה של 2017 הציגה חמת, שנמצאת בשליטת היו"ר יואב גולן (המחזיק ב-61% מההון), הכנסות של כ-158 מיליון שקל - עלייה של 3.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לצד רווח תפעולי של 24 מיליון שקל ורווח נקי שהסתכם בכ-17 מיליון שקל.

מניית חמת ירדה 20% מתחילת השנה

בקופתה של חמת היו בסוף יוני מזומנים בהיקף של כ-10 מיליון שקל, והונה העצמי הסתכם ב-149 מיליון שקל. שווי השוק של החברה הגיע ל-410 מיליון שקל, לאחר ירידה של כ-20% במניה מתחילת השנה.

חמת מחלקת את פעילותה לכמה מגזרים. העיקריים שבהם הם מגזרי הברזים, הכלים הסניטריים, האינסטלציה, וההפצה - תחום שאליו נכנסה חמת ב-2014, ובמסגרתו היא משווקת ומפיצה מוצרים ללקוחות קמעוניים קטנים (בעיקר "טמבוריות" לסוגיהן, המוכרות לצרכן הפרטי). במאי השנה דיווחה חמת על התרחבות לפעילות בצפון אמריקה. החברה חתמה על הסכם לרכישת החברה האמריקאית האוזר (Houzer) בכ-2.8 מיליון דולר.

האוזר, שהנהלתה ממוקמת בניו ג'רזי, פועלת בארה"ב בתחומי היבוא, השיווק וההפצה של מוצרים סניטריים לעיצוב הבית - בעיקר כיורים למטבחים ולאמבטיות. בכוונת חמת, שאותה מוביל המנכ"ל רועי רגרמן, לחדור לשווקים חדשים בצפון אמריקה באמצעות קשרי הלקוחות, מערך השיווק וההפצה והמותג של האוזר.

חמת וחזי בנק נהנו בשנים האחרונות מהפריחה בשוק הנדל"ן המקומי, ובעיקר מהגידול בהיקפי הבנייה של דירות למגורים, לצד שיפוץ דירות ובתים קיימים, ובעיקר שדרוגים שמבצעים בעלי הדירות בתחום האבזור לחדרי האמבט.