סקירה: C7Y של LG - טלוויזיית OLED עם איכות צפייה מעולה

דגם C7Y הוא אומנם לא הדגם היוקרתי ביותר של LG לשנת 2017 (זהו ה-W7), אבל הוא כן מציע את רוב היכולות החדשות של החברה ■ צחי הופמן בדק ומצא: ה-C7Y היא טלוויזיה מצוינת - רק חבל שהמחיר כל כך גבוה

החדירה של נטפליקס לשוק המקומי והתמיכה של yes בצפייה בתכני 4K, מהווה הזדמנות מצויינת לשדרג את מסך הטלוויזיה הישן לאחד חדש ודקיק. LG היא בין היצרניות הבודדות בשוק המקומי, המציעה מסך הפועל בטכנולוגיית OLED האיכותית. דגם C7Y הוא אומנם לא הדגם היוקרתי ביותר של החברה הדרום קוראינית לשנת 2017 (זהו ה-W7), אבל הוא כן מציע את רוב היכולות החדשות של LG לתקופה הקרובה.

תמונה ואודיו: ה-C7Y מגיע בטכנולוגיית OLED המצוינת, אשר בינתיים LG היא זו שמובילה אותה (לסוני יש את הדגם A1). מדובר בטלוויזיה עם תמונה חדה מאוד, צבעים עשירים ושחור מוחלט. היתרון בטלוויזיות מסוג OLED, הוא שאין זליגת אור מהפיקסלים, השחור נראה מדהים וקטעים מוארים על המסך, לא יאירו חלקים אחרים. מעבר לזה, רוויית הצבעים הגבוהה של המסך, הופכת כמעט כל טלוויזיה מתחרה לחיוורת לידה. רזולוציית ה-4K אשר קיימת ברוב מסכי הטלוויזיה החדשים בשוק, היא זו שמאפשרת לנצל את המסך. גם בשידורים של ערוצים 2 ו-10 אפשר ליהנות מאיכות תמונה סבירה, בעיקר בזכות שדרוגי התמונה ש-LG משלבת כאן. מבחינת התמודדות עם אור יום, יש מעט השתקפות על המסך, אבל זה לא מפריע בצורה קיצונית.

מלבד 4K, יש כאן תמיכה בכל התקנים החשובים, HDR Dolby Vision ו-HDR10. מדובר ביכולת של המסך להעשיר את גוון הצבעים הנראה בתמונה. כמובן שחייבים תמיכה של התוכן המוצג. נטפליקס ואמזון יאפשרו לכם ליהנות מהתוכן האיכותי הזה. גם איכות הסאונד טובה, הצליל נשמע ברור וחזק, אבל עדיין לא משהו שתרצו להסתפק בו. ניתן גם לחבר אוזניות אלחוטיות בתקשורת בלוטות' ולהמשיך לצפות מבלי להפריע לשאר דיירי הבית.

עיצוב: ה-C7Y הוא מסך דקיק. סמארטפון ממוצע הרבה יותר עבה ממנו. בעוד שחלק מהיצרניות בשוק בוחרות למקם את החומרה בקופסה חיצונית המתחברת לטלוויזיה עם כבל, ב-LG בחרו למקם את החומרה בגב המסך (במרכז החלק התחתון). אופציה שלטעמי קצת פחות נוחה. גב המסך עשוי ממתכת כסופה מוברשת, כאשר הרגלית עצמה מעוצבת באותה צורה. מדובר במסך שטוח עם מסגרת דקיקה, אשר כמעט לא מורגשת. הטלוויזיה כוללת 4 כניסות HDMI וגם 3 כניסות USB, התקן WiFi ו-LAN.

ממשק: בשנה שעברה הציגה LG את מערכת ההפעלה שלה WebOS 3.0, השנה הקפיצה היא רק לגרסה 3.5, כאשר ההתמקדות היא בקיצורים והתאמות של יכולות הטלוויזיה למשתמש. אפשר לקבוע שכל אחד מכפתורי הספרות בשלט ישמש כדרך קיצור לאפליקציה או תכונה מסוימת של המסך. למשל, גישה לקורא קבצי הווידיאו והתמונות. הממשק עצמו בנוי בצורה אלכסונית, כולל התאמות שונות לאפליקציות או ערוצים אהובים. כך ניתן להגיע אליהם בקלות רבה יותר. עוד מאפשר הממשק החדש, תמיכה בהצגת קבצי 360 מעלות וניווט פשוט בהם דרך השלט, האזנה למוזיקה מהטלוויזיה עם אפשרות לכיבוי התצוגה ו-Live Zoom, אשר מאפשר לבצע זום בתמונה המשודרת במסך וצילום שלה.

טכנולוגיית ההפעלה קולית הופכת ליותר ויותר פופולארית, הסיבה לכך היא אלכסה של אמזון. גם ל-LG יש יכולות קוליות בעברית, אבל אלו מצטמצמות בחיפוש באפליקציית יו טיוב או דפדפן האינטרנט. החיפוש הקולי מתבצע בלחיצה על כפתור יעודי בשלט הרחוק, הכולל גם מיקרופון.

שלט רחוק: הקמפיין לשירות הטלוויזיה של פרטנר, מבוסס בחלקו על כפתור נטפליקס הקיים בשלט רחוק של החברה. גם ל-LG יש כפתור לנטפליקס וגם לאמזון פריים וידיאו (הפחות מוצלח בישראל). השימוש בנטפליקס בטלוויזיה הזו הרבה יותר יעיל. לחיצה על כפתור נטפליקס בשלט, תפעיל את הטלוויזיה ישירות בשירות עצמו. לא צריך לעבור בין אפליקציות ולא צריך לבצע לחיצות מיותרות. LG אפילו מפנקת את רוכשי הטלוויזיה ב-3 חודשים חינם בנטפליקס (גם עבור מנוי קיימים). לחיצה על כפתור אמזון פריים וידיאו עושה אותו דבר, אבל אין כאן חודשי מנוי בחינם. מה שכן, גם אמזון תומכת בצפייה ב-4K. השלט עצמו ניתן לשליטה כמו עכבר אוויר, כך שקל לסמן לאן רוצים להגיע בממשק. משתמשי שעון אנדרואיד Wear, יכולים לשלוט במעבר הערוצים ובעוצמת הצליל ישירות מפרק כף היד. הדבר דורש הורדת אפליקציה יעודית של LG.

אפליקציות: בקטגוריית האפליקציות תמצאו כאן את כל מה שחשוב: נטפליקס, אמזון פריים וידיאו, יו טיוב, סמארט TV , סלקום TV ו-Plex. לא מצאתי כאן את פייסבוק וידיאו המעולה. חנות האפליקציות עצמה מיושנת ולא נעים לחפש בה.

מחיר: 12 אלף שקל לגודל 55 אינץ' (יבואן ח.י)

בשורה התחתונה, ה-C7Y היא טלוויזיה מצוינת. טכנולוגיית ה-OLED מוכיחה כאן כמה היא מוצלחת ויכולה להציע חוויית צפייה טובה יותר מהמתחרים. אם מוסיפים לזה ממשק חכם, מגוון אפליקציות מספק ואיכות סאונד לא רעה בכלל, מקבלים טלוויזיה שתענוג לצפות בה. רק חבל שהמחיר כל כך גבוה.

ציון: 9

■ צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ