שר הפנים אריה דרעי נחקר שוב ביחידת להב 433 של המשטרה

מדובר בחקירתו החמישית של דרעי, שעוסקת בין השאר גם בעסקאות נדל"ן שנחשפו ב"גלובס" ושנעשו בין בני משפחתו ■ וגם: האם נתניהו התכוון לפעול למינוי ארי הרו, ראש הסגל במשרד רה"מ לשעבר שהפך לעד מדינה, ליו"ר חדשות 10?

אריה דרעי / צילום:תמר מצפי
אריה דרעי / צילום:תמר מצפי

בזמן שהתקשורת והציבור עוסקים בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכתב האישום שעשוי להיות מוגש נגד רעייתו שרה, ממשיכה המשטרה לחקור בשקט וביסודיות את שר הפנים אריה דרעי, החשוד כי ביצע עבירות על טוהר המידות ועבירות מס.

דרעי הגיע היום (ב') בפעם החמישית לחקירה במשרדי יחידת להב 433 של המשטרה, והוא מעומת על-ידי החוקרים עם הראיות שהצטברו נגדו לכאורה.

דרעי חשוד בכמה פרשיות שבחלקן מעורבת גם אשתו, יפה דרעי. החשד הראשון שנחקר הוא שבעלי התפקידים במשרדי הממשלה שעליהם היה ממונה דרעי אישרו העברת כספים לעמותת "מפעלות שמחה" שנוסדה ומנוהלת על-ידי יפה דרעי.

לפי החשד, ההעברות הכספים התבצעו בעת שהשר שדרעי נמצא במצב של ניגוד עניינים, לאור היותו השר הממונה, ובעת שבני משפחה של דרעי עובדים בעמותות תמורת שכר. באחד המקרים שחוקרת המשטרה אישר המשרד לפיתוח הנגב והגליל, שעליו ממונה דרעי, העברה של כחצי מיליון שקל לעמותה שבניהולה של יפה דרעי. בסופו של דבר ההעברה לא יצאה לפועל, וזאת בעקבות התערבות של גורמים משפטיים שמנעו אותה.

העמותה שעמדת במרכז החקירה "מפעלות שמחה" הוקמה לפני 18 שנה ומפעילה רשת של מוסדות חינוך שבהם לומדות 800 תלמידות. הרשת, שתקציבה עומד על יותר מ-10 מיליון שקל, כוללת את תיכון "מרגלית" שבו לומדות 240 נערות לתעודת בגרות מלאה, סמינר "שבילי בית יעקב" שבו לומדות 400 נערות.

חקירתו של דרעי עוסקת גם בעסקאות נדל"ן שנחשפו ב"גלובס" ושנעשו בין בני משפחת דרעי. המשטרה בודקת את נסיבות המכירה של זכויות ל-5 דירות בבניין בגבעת שאול מהזוג אריה ויפה דרעי לאחיו של השר, עו"ד שלמה דרעי. העסקאות בוצעות ביולי 2013, זמן קצר אחרי שדרעי נבחר לכנסת וכשנתיים לפני שהתמנה לשר הכלכלה.

בנוסף, דרעי חשוד כי הווילה שלו ביישוב ספסופה נבנתה בכסף שלא דווח כיאות לרשויות המס. כמו כן, דרעי נשאל גם על כספים שקיבל או קיבלו מי מבני משפחתו מגורמים בחו"ל. 

התפתחות בתיק 1000

בתוך כך, חשף היום עיתון "הארץ" התפתחות משמעותית לכאורה בתיק 1000, שבו חשוד ראש הממשלה בנימין נתניהו בקבלת שוחד מאיש העסקים ארנון מילצ'ן בדמות מתנות וטובות הנאה.

לפי הפרסום, נתניהו התכוון למנות את ארי הרו, ראש הסגל במשרד ראש הממשלה לשעבר שהפך לעד מדינה, ליו"ר חברת החדשות של ערוץ 10, בזמן שנתניהו כיהן גם כשר התקשורת. זאת, לאחר שנתניהו תמך במכירת הערוץ לאיש העסקים לן בלווטניק.

נזכיר כי המשטרה חושדת כי נתניהו קידם את עסקת מכירת ערוץ 10 שמילצ'ן היה אחד מבעליה לבלווטניק, מקורבו. לפי החשד, הייתה זו חלק מהתמורה שנתן לכאורה נתניהו למילצ'ן במסגרת מערכת היחסים המושחתת ביניהם. נתניהו מכחיש את החשדות נגדו וממשיך וטוען כי "לא יהיה כלום, כי לא היה כלום".