ביקורת: 9% מבעלי העסקים בחדרה והסביבה לא רשמו הכנסות

בעל חברת קייטרינג שלא רשם 700 אלף שקל, תירץ זאת בפני אנשי רשות המסים: "פעם בחודש אני מתחשבן עם בעל האולם"

שוחד/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
שוחד/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

בעלי חברת קייטרינג בפרדס-חנה, המספקת שירותים לאולם אירועים הנמצא בסמוך אליה, לא רשם בספרים כ-700 אלף שקל שהתקבלו בצ'קים ובהעברות בנקאיות; את "המחדל" תירץ כך: "פעם בחודש אני יושב עם האולם שאני נותן לו שירותי קייטרינג, נעשית התחשבנות בינינו, ואני מוציא לו קבלות וחשבוניות על כל מה שאני מקבל במשך החודש". את רשות המסים התירוץ הזה לא שכנע - המנהל נחקר, והתיק הועבר למחלקת תביעות.

במקרה אחר, בעקבות מידע שהוצא מהרשתות החברתיות על אירוע שנערך באולם אירועים בחדרה, אך ההכנסות עליו לא מדווחות, הגיעו מבקרי הרשות לאולם וביצעו ביקורת, אשר במהלכה טען בעל המקום כי היה מדובר בעסקת בארטר עם חשמלאי. החשמלאי, מצדו, טען כי העביר לבעל האולם כ-40 אלף שקל במזומן, ולא בוצעה שום עסקת בארטר. לאחר מכן הודה בעל האולם כי קיבל 38,500 שקל מהחשמלאי ולא רשם זאת בספרי החשבונות. גם בעל אולם זה נחקר, והתיק הועבר למחלקת תביעות.

אלה הם רק חלק מהממצאים שחשפה רשות המסים במסגרת מבצע ביקורת רישום הכנסות שערכה בחדרה ובסביבה. במסגרת המבצע, שנוהל על-ידי פקיד שומה חדרה, נערכו 136 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, מהן עולה כי כ-9% מהם לא רשמו הכנסות כדין.

עוד במסגרת המבצע, בבדיקת חשבון הבנק של סוכן ביטוח מהאזור נמצאו העברות בנקאיות שקיבל מחברות ביטוח שונות בהיקף של כ-30 אלף שקל. מבדיקה בספרי החשבונות לא נמצא כל רישום המתייחס להעברות אלה, והסוכן טען בפני נציגי רשות המסים: "אני יושב עם המייצג לפני המע"מ ומסדר את הרישומים".

באולם אירועים בקיסריה נמצאו הכנסות לא רשומות בהיקף של כ-160 אלף שקל שהתקבלו ממספר לקוחות, ומנהל המקום הסביר: "אני מקבל מקדמה לאירוע ורושם על הצ'ק לביטחון שזו מקדמה. בסוף האירוע או שאני מפקיד את הצ'ק לביטחון לבקשת הלקוח - או שהלקוח מביא מזומן או צ'קים לכיסוי התשלום".

בנוסף, בפעוטון בחדרה נמצאו צ'קים לא רשומים בסכום של כ-4000 שקל, ובעלת המקום טענה: "לא הספקתי לרשום".