עלייה של 20% בכניסות התיירים לישראל בחודש אוגוסט 2017

באוגוסט נכנסו לישראל 253.8 אלף תיירים ■ עלייה של 60% במספר התיירים שהגיעו מפולין ■ שר התיירות יריב לוין: "נחושים להוביל את התיירות לישראל לשיאים חדשים"

נתב"ג  / צלם: איל יצהר
נתב"ג / צלם: איל יצהר

המגמה נמשכת: עליה של 20% בכניסות תיירים באוגוסט לישראל, כאשר 253.8 אלף תיירים ביקרו בישראל בחודש שעבר; כך לדוגמה, מארה"ב נרשמו באוגוסט השנה 57,200 כניסות תיירים, המהווים גידול של 33% ביחס לאוגוסט 2016. גידול של 60% נרשם בהיקף כניסות תיירים מפולין ועוד.

ב-8 החודשים הראשונים של 2017 במצטבר נכנסו לישראל כ-2.3 מיליון תיירים, עליה של כ-24% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אז נכנסו כ-1.8 מיליון תיירים. המשמעות הכלכלית היא עצומה: במשרד התיירות מעריכים כי מתחילת השנה תרמה התיירות הנכנסת למשק 3.4 מיליארד דולר.

שיעור התפוסה של בתי המלון בישראל עומד לפי נתוני התאחדות המלונות בממוצע על 65%, כשהמחירים בישראל ידועים ברמתם הגבוהה גם עבור תיירים. במטרה להגביר את התחרות בענף ולהגדיל את היצע המלונות בדרגת תיירות בינונית, משרד התיירות מציע מענקים ליזמים המעוניינים להקים בתי מלון.

לפי דיווחי המשרד, השנה חל גידול של עשרות אחוזים במספר היזמים המבקשים מענקים, במיוחד להקמת חדרי לינה עממיים. כך למשל, בשנת 2015 הוגשו בקשות להקמה של 2,895 חדרים, ובשנת 2017 הוגשו בקשות להקמה של 5,245 חדרים.

הדגש כאמור הוא על חדרי בבתי מלון עממיים, כשניכר גידול בבקשות קונקרטיות לכך: מ-625 בקשות בשנת 2015 ל-1,781 בקשות השנה. צעדים נוספים כוללים הקלות ברגולציה שחלה על המלונאים, אולם כאן הדרך עוד ארוכה - כך למשל בכל הנוגע להיטלים ולמיסוי שמשלמים בתי המלון לאורך כל השנה.

שר התיירות, יריב לוין, התייחס למדיניות השיווק והפרסום של משרדו, שבאה לידי ביטוי בין היתר במענקים שמקבלות חברות תעופה המפעילות קווים ליעדים חדשים - מענקים המשמשים גם לפרסום ישראל כיעד תיירותי - כך למשל בפולין: "מדיניות השיווק החדשנית ממשיכה להוכיח את עצמה ולהביא לשיאים חדשים בתנועת התיירות לישראל", אמר לוין. "המהפכה בתיירות לישראל תורמת תרומה אדירה למשק, לתעסוקה ולכלכלה הישראלית. אנחנו נחושים להמשיך בדרך זו ולהוביל את התיירות לישראל לשיאים חדשים".