עליות בסיום בבורסה; טבע ירדה בכ-3%; מניות הביטוח עלו

עליות שערים בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ שבוע עמוס בשווקים: החלטות ריבית בארה"ב וביפן, שלל נתוני מאקרו אמריקאים ונאום תרזה מיי

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסת תל-אביב הסתיים היום (ב') בעליות שערים, על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ווול סטריט. הבוקר ננעל המסחר בבורסות אסיה בעליות.

 

הפעילות האינטנסיבית, המאפיינת כבר זמן רב את שוק ה אג"ח הקונצרני המקומי, הובילה לנתוני שיא בסיכום שנת תשע"ז, עם סכום גיוס כולל של כ-74 מיליארד שקל שהנפיקו החברות ב בורסה - סכום שלא נרשם זה כעשור (מאז שנת 2007). במקביל לכך מדווחת הבורסה גם על עדנה יחסית בשוק המניות, והיא מסכמת נתונים המצביעים על התאוששות ביחס לשנים הקשות בכל הקשור להנפקות ראשוניות (IPO) של חברות שבחרו להפוך ציבוריות, וזאת לאחר שנים של מיעוט חברות שכאלה, למול ריבוי בחברות שבחרו להימחק מהמסחר בתל-אביב. (לסיפור המלא)

שבוע עמוס צפוי בשווקים הפיננסיים, עם החלטות ריבית בארה"ב וביפן, כמו גם נאום של ראשת ממשלת בריטניה, שעניינו הברקזיט. במהלך השבוע צפויים גם להתפרסם בארה"ב שלל נתוני מאקרו מענף הבנייה, כולל התחלות בנייה והיתרים, כמו גם מדד המחירים ומכירות הבתים הקיימים.

מחרתיים יפרסם הפדרל ריזרב את החלטת הריבית מטעמו, ובעוד שיעורי הריבית לא צפויים להשתנות, פעילי השוק יתמקדו בדבריה של הנגידה ג'נט ילן ויחפשו רמזים באשר לעיתוי העלאות ריבית עתידיות, כמו גם התייחסויות בנוגע לאינפלציה.

גם ביפן צפויה החלטת ריבית מחרתיים, והריבית צפויה להישאר ללא שינוי.

ביום ו' תנאם מיי, בעוד הדיונים בנוגע ליציאת בריטניה מהאיחוד האירופי נמשכים. בריטניה אמורה לעזוב את האיחוד במארס 2019, ומיי צפויה להציג מתווה ליחסים בין הממלכה ליבשת בשנים הקרובות.

לכל אירועים אלה, ובעיקר להפתעות לא צפויות, ישנה השלכה כמובן על שוקי האג"ח, המניות והמטבעות, גם בישראל.

מניות התרופות, ובראשן טבע , המשיכו לעמוד במוקד לאחר שבלטו אתמול במסחר לשלילה.

פרוטרום  הוסיפה לרכז עניין לאחר שהעפילה אתמול לשיא חדש.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]