הסכסוך על עמוד הפייסבוק של "הצינור" מגיע לבית המשפט

ערוץ 10 פנה לביה"ד לעבודה בבקשה שיורה לגיא לרר, שעזב לאחרונה, להעביר לידיו מיידית את הרשאות הניהול לעמוד התוכנית שלו למעלה ממילון עוקבים ■ במסמכים שהגיש הערוץ הוא חושף גם את שכר הטאלנט לו זכה לרר

גיא לרר /  צילום: תמר מצפי
גיא לרר / צילום: תמר מצפי

ערוץ 10 פנה היום (ג') לבית הדין לעבודה בתל-אביב בבקשה כי יורה למגיש הטלוויזיה גיא לרר להעביר לידיו את ניהול עמוד הפייסבוק הפופולרי של התוכנית "הצינור".

כזכור, לרר הודיע לאחרונה על עזיבת ערוץ 10 ומעבר להגשת תוכנית בסגנון דומה בזכיינית ערוץ 2 רשת. בערוץ 10 ממשיכים לשדר את התוכנית "הצינור" בהנחיית מגיש חדש, טל ברמן, אך מזה זמן קיימת מתיחות בין הצדדים על רקע השליטה בעמוד הפייסבוק הפופולרי של התוכנית, שלו למעלה ממיליון עוקבים.

בערוץ טוענים בפנייתם לבית המשפט כי לפני מספר ימים ניצל לרר את ההרשאות שלו כדי לשנות את תמונת הפרופיל של עמוד הפייסבוק והסיר את ההפניות שהיו בעמוד לתוכנית "הצינור" ולאתר האינטרנט של ערוץ 10, וזאת על אף שבאותה עת "הצדדים ניסו לפתור את המחלוקת בדרכי שלום".

כעת, כאמור, פונה ערוץ 10 לבית הדין בבקשה שזה יוציא צווים זמניים - עד להתבררות התביעה שהוגשה בעניין - שימנעו מלרר להמשיך ולעשות שימוש בעמוד ויורו לו להעביר את זכויות הניהול בעמוד (admin) לידיו.

בבקשה נטען כי לרר הקים את עמוד הפייסבוק במסגרת עבודתו בערוץ ובמקביל לתוכנית ששידר בערוץ הנושאת את אותו השם, וכי במהלך השנים הופעל העמוד על-ידו ועל-ידי עובדים אחרים של ערוץ 10. "מובן כי כל פעילותו של לרר בעריכת וניהול עמוד הפייסבוק נעשתה כחלק אינטגרלי של העבודה בערוץ 10", נכתב בבקשה שהוגשה באמצעות משרד עורכי הדין יגאל ארנון.

לרר, כך נטען, "ממשיך להחזיק בידיו את זכויות הניהול של עמוד הפייסבוק... ובהתנהלות זאת מפר את הוראות הסכם ההעסקה ואת חובת הנאמנות ותום-הלב שלו לערוץ; גורם נזקים לערוץ; ואף מתעשר על חשבונו שעה שהוא ממשיך להפעיל לטובתו הפרטית את עמוד הפייסבוק".

בבקשה מוסבר גם כי "עמוד הפייסבוק הוא חלק בלתי נפרד ומהותי מהפקת, קידום ושידור התוכנית". זאת, בין היתר, "נוכח העבודה כי מדובר בתוכנית העוסקת בנעשה באינטרנט וברשתות החברתיות, ועמוד הפייסבוק שלה הוא אמצעי קשר חיוני עם הצופים". בערוץ טוענים גם כי העמוד קיבל קידום משמעותי בשידורי התוכנית ובערוץ בכלל וכי הערוץ רואה בו חלק מנכסיו הדיגיטליים.

מנגד, לרר, כך עולה מהמסמכים שצורפו, טוען כי לא רק שעמוד הפייסבוק שייך לו, אלא כי גם שם התוכנית, "הצינור", נמצא בבעלותו הבלעדית. עמוד הפייסבוק - כך הוא טוען במכתב שנשלח באמצעות עורך דינו הלל סומר וצורף אף הוא לבקשה של ערוץ 10 - נפתח כיוזמה אישית שלו (כמו פינת "הצינור" שממנה נולדה בהמשך התוכנית), ולא כחלק מדרישת תפקיד כלשהי של ערוץ 10, ו"מעת לעת הוא אף מימן אותו מכיסו".

היום מסר לרר בתגובה להחלטת ערוץ 10 להעביר את הסכסוך לפסים משפטיים: "צר לי, אחרי 12 שנות עבודה וחברות, ללמוד מהתקשורת על הגשת התביעה. צר לי במיוחד כי הסכם לפשרה הוגנת ובוגרת כבר הושג. בערוץ 10 יודעים היטב מדוע דף הפייסבוק שייך לי, ולכן כל-כך עצוב לי להיגרר להליך הזה. אם זו המתנה שלהם על 12 שנות שירות ועל יום הולדתי שחל היום, אז נראה לי שהיה אפשר להסתפק בכרטיס ברכה".

במסמכים שהגיש הערוץ לבית הדין נחשף גם השכר לו זכה לרר בערוץ 10. בשנת 2005, אז התחיל לעבוד בערוץ ככתב, עמדה משכורתו על 7,500 שקל בחודש. עם השנים שכרו עלה מדי פעם, ולאחר הצלחת התוכנית שהוביל והגה לרר, הוא זכה לשדרוג משמעותי. בסוף 2010 חתמו הצדדים על הסכם שבו נקבע כי בשנת 2011 יעמוד שכרו של לרר על 25 אלף שקל ברוטו בחודש, בשנת 2012 יעלה השכר ל-32 אלף שקל בחודש, ומ-2013 שכרו יעמוד על 40 אלף שקל בחודש.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988