אחד המשקיעים בבנק הפועלים: קרן הפנסיה של אונ' קליפורניה

אתמול דווח כי שרי אריסון מוכרת 49% ממניותיה בבנק הפועלים למשקיעים מוסדיים אמריקאים ■ קרן הפנסיה של אוניברסיטת קליפורניה מנהלת כ-100 מיליארד דולר במספר קרנות בעלות מאפייני השקעה שונים

אחרי שאתמול (א') דווח כי שרי אריסון, באמצעות חברת אריסון החזקות, מוכרת 49% ממניותיה בבנק הפועלים למשקיעים מארה"ב, היום נודע כי אחד המשקיעים המוסדיים האמריקאים שייכנס להשקעה בבנק הפועלים  הוא קרן הפנסיה של אוניברסיטת קליפורניה. מדובר בגוף המנהל כ-100 מיליארד דולר במספר קרנות בעלות מאפייני השקעה שונים. 

כאמור, קבוצת אריסון פתחה אתמול את שנת תשע"ח עם הודעה דרמטית לפיה תכניס אל בנק הפועלים, הבנק הגדול במדינה, שותפים אמריקאים שיחזיקו ב-49% ממניות גרעין השליטה. שרי אריסון צפויה למכור 49% ממניות אריסון החזקות, המחזיקה בכ-20% ממניות בנק הפועלים, ל-3 משקיעים: חברת השקעות ושני גופים מוסדיים מצפון אמריקה - שאחד מהם - כך נודע כאמור היום (ב') - הוא קרן הפנסיה של אוניברסיטת קליפורניה.

מחיר העסקה מתבסס על מחיר מניה של 24.8 שקלים לבנק הפועלים - נמוך בכ-3% ממחיר מניית הבנק היום בעת פתיחת המסחר. מחיר זה משקף למחצית ממניות גרעין השליטה שווי של 3.3 מיליארד שקל. יחד עם זאת, בעסקה נמכרות מניות אריסון החזקות, חברה שקיים בה חוב של 1.8 מיליארד שקל (ראו פירוט בהמשך), ולכן בשורה התחתונה קבוצת אריסון תקבל לפי הערכות בתמורה למכירה כ-2.4 מיליארד שקל. 

נציין, כי העסקה עדיין לא נחתמה סופית, והיא כפופה לבדיקת נאותות וכן לאישור הרגולטורים, תהליך שצפוי לקחת מספר חודשים. בבנק ישראל כבר יודעים על העסקה ורואים אותה באופן חיובי, ואלא אם יתגלו דברים חריגים בהליך בדיקת הנאותות - הם צפויים לאשר אותה.