התחזה באתרי היכרויות לקצין בכיר, הונה נשים - ונשלח למאסר

ביהמ"ש גזר 32 חודשי מאסר על בועז לוגסי, שהורשע בניצול של נשים אותן הכיר באתרי היכרויות באמצעות התחזות לאיש שירותי הביטחון ולקצין בכיר בצה"ל ■ בין היתר הורשע לוגסי בקבלת דבר במרמה ובמעשים מגונים

האקר  / צלם: טינקסטוק
האקר / צלם: טינקסטוק

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ב') 32 חודשי מאסר בפועל על בועז לוגסי, שהורשע בניצול של נשים אותן הכיר באתרי היכרויות באמצעות התחזות לאיש שירותי הביטחון ולקצין בכיר בצה"ל.

לוגסי פנה אל נשים באתרי היכרויות והציג את עצמו בשמות בדויים, תוך מצג כוזב שהוא משרת כקצין בכיר או כאיש שירותי הביטחון. הוא נעזר בצ'קלקה, מכשיר קשר ומכשירים נוספים לשם ביסוס זהותו הבדויה, תוך שהציג פרטים כוזבים אודות קורות-חייו, ובהם גילו ומקום מגוריו.

בחלק מהמקרים לוגסי פנה לנשים שאותן איתר באתרי היכרויות באמצעות מודעה שבה הציג את עצמו כמי שמחפש בת זוג עבור חברו או מפקדו בצבא, והשתמש בשם הבדוי "יוגב" ובשמות בדויים נוספים. הוא הורשע בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, במעשים מגונים ובעבירות נוספות.

בין היתר הונה לוגסי את א', אותה הכיר באתר היכרויות. לוגסי הציג את עצמו בפני א' בשם "אייל", קצין בכיר בצה"ל המשרת בעזה ומתגורר ביישוב מכבים-רעות. לוגסי אמר לא' כי הוא מגיע לישיבת קבינט במוצאי שבת, וכי ביום ראשון הוא נוסע לפעילות מבצעית בלבנון, וישמח לפגוש אותה לפני צאתו. במהלך השיחות הוא הציג את עצמו כמי שמשרת בתפקיד בכיר ומסווג, והורה לה לא לשאול אותו יותר מדי שאלות. עוד הוא אמר לה שהוא מעוניין ביחסים אינטימיים.

בהמשך, לאחר שנפגש עם א', והיא ביקשה ממנו תעודה מזהה, לוגסי המשיך ושיקר לה ביחס לזהותו, ובין היתר אמר לה שיש לו 15 דרכונים בשל תפקידו הסודי, כיוון שהוא מחליף זהויות.

זמן קצר לאחר מכן הפציר הנאשם בא' לשכור ביחד צימר. השניים הגיעו לצימר וקיימו יחסים אינטימיים. כשהתפשטו, אמר לוגסי לא' כי הצלקות על גופו נגרמו בקרבות, וכי הוא ניצל ממוות. א' הסכימה לקיום יחסי המין, בין השאר בעקבו המצג הכוזב שהציג בפניה לוגסי. באופן דומה, ניצל לוגסי נשים נוספות.

לפני שנגזר דינו הביע לוגסי צער וחרטה על מעשיו. הוא ביקש כי יתאפשר לו להשתקם ולקבל טיפול שימנע ממנו לשוב ולבצע את אותן עבירות. בעקבות תסקיר שירות מבחן שהוגש להם, ציינו השופטים כי ספק אם מדובר ברצון כן ואמיתי של לוגסי.