המוסדיים ירכשו 22% מאאורה בהשקעה של 103 מיליון שקל

הקצאת המניות מבוצעת לפי שווי של כ-480 מיליון שקל אחרי הכסף לחברת הנדל"ן, כ-5.5 שנים לאחר הסדר החוב שהעביר אותה לידי אטרקצ'י

כחמש שנים וחצי לאחר שהשלים יעקב אטרקצ'י את רכישתה של חברת הנדל"ן אאורה מכונס נכסים במסגרת הסדר חוב, הוא מכניס אליה כעת כמה גופים מוסדיים בולטים. אלו יזרימו לה כ-100 מיליון שקל תמורת כ-22% מההון - מהלך המשקף לחבר שווי נאה של כ-480 מיליון שקל (אחרי הכסף), הגבוה בכ-12% מערכה הבוקר, שעמד על כ-420 מיליון שקל. מניית אאורה הגיבה להודעה בעליות נאות, שהגיעו בשעות הצהריים לכ-10%, והשלימה זינוק של כ-45% מתחילת השנה.

אאורה עדכנה הבוקר, כי הגיעה להסכמות מול לאומי פרטנרס, מנורה מבטחים, הפניקס וקרן נוקד, להנפקת כ-22% ממניותיה (41.2 מיליון מניות) באמצעות הקצאה פרטית, לפי מחיר מניה של 2.5 שקלים, ובסך הכול בהיקף של 103 מיליון שקל. במסגרת המהלך, ישקיעו לאומי פרטנרס ומנורה מבטחים 35 מיליון שקל כל אחד, תמורת כ-7.5% לכל גוף, ויהפכו לבעלי עניין באאורה; את יתרת הסכום, כ-33 מיליון שקל, ישקיעו הפניקס וקרן הגידור נוקד, שהוקמה על-ידי רועי ורמוס ושלומי ברכה, תמורת כ-7%. באאורה ציינו כי הזרמת ההון תשמש לחיזוק מבנה ההון של החברה, וכי הונה העצמי, שעמד בדוחות הכספיים האחרונים על 173 מיליון שקל, יגדל בכ-60%.

ההסכם בין הצדדים קובע כי כל עוד לאומי פרטנרס תהיה בעלת עניין באאורה, היא תוכל למנות דירקטור אחד, אאורה תידרש להסכמתה למהלכים מהותיים בחברה, ועוד. היום הגוף המוסדי הבולט באאורה הוא בית ההשקעות ילין לפידות, עם כ-9% מההון, בשווי שעמד הבוקר על 37 מיליון שקל, וחלקו בחברה צפוי לרדת לכ-7.5%, וחלקו של אטרקצ'י, שכיום מחזיק בכ-79% מהמניות, בשווי שעמד הבוקר על 325 מיליון שקל, יירד לכ-64%.

יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעל השליטה באאורה, מסר היום כי "אנו שמחים כי גופים מוסדיים מהגדולים והמובילים בשוק ההון הישראלי מאמינים בעתיד של החברה ורוצים להיות חלק מהצלחתה. אאורה מחזיקה בצבר הקרקעות הגדול ביותר בגוש דן המיועד לבנייה למגורים, והשקעתם של הגופים במסגרת ההקצאה הפרטית תסייע בחיזוק הון החברה ותשמש להוצאתם לפועל של פרויקטים גדולים ומשמעותיים בשנים הקרובות".

ירון בלוך, מנכ"ל לאומי פרטנרס, מסר כי "ההחזקה הזו תהיה חשיפת האקוויטי הראשונה של לאומי פרטנרס בתחום, ואנו מאמינים כי עם הצוות הניהולי המצוין ועם צבר הקרקעות האיכותי של החברה, ההשקעה תניב גם תשואה נאה ולאורך זמן לשותפינו ולנו".

כיום עיקר פעילותה של אאורה מתרכז בייזום, בפיתוח ובניהול פרויקטים בתחום הנדל"ן למגורים בישראל, ובדוחות הכספיים האחרונים דיווחה על מעורבות ב-36 פרויקטים, מהם 23 פרויקטים של פינוי-בינוי, שכוללים בסך הכול קרוב ל-9,600 דירות, מתוכן חלקה של אאורה עומד על כ-8,000.

עברה לידי אטרקצ'י בהסדר חוב

בסיכום מחצית השנה הראשונה של 2017, הכנסותיה של אאורה הצטמצמו ב-33%, בהשפעת כמות הפרויקטים שמכרה ובהם הכירה, בהתאם לתקנות החשבונאות, ובשורה התחתונה הציגה הפסד של כ-2 מיליון שקל, אחרי רווח נקי של 10 מיליון שקל במחצית המקבילה ורווח כפול (כ-20 מיליון שקל) בשנת 2016 כולה.

היקף התחייבויותיה השוטפות עמד על כ-780 מיליון שקל - עיקרן אג"ח ואשראי בנקאי, וכן היו לה התחייבויות אג"ח לזמן ארוך של כ-120 מיליון שקל.

מוקדם יותר החודש הודיעה אאורה על מינויו של דוד ראם לתפקיד יו"ר החברה, וכן על רכישת מגרשים בשכונת אחיסמך בלוד, שם היא מתכננת הקמת כ-220 דירות בהשקעה של כ-240 מיליון שקל, וכן רכישת קרקע באזור בקעת אונו תמורת 76 מיליון שקל, שעליה יש תב"ע להקמת 185 דירות לצד שטחי מסחר.

אאורה, תחת הבעלים הקודמים שלה - בועז משעולי ויוסף צליח, שהשקיעו כספים רבים בעסקאות במזרח אירופה - כשלה בעמידה בהתחייבויות אג"ח של 240 מיליון שקל, ונכנסה להקפאת הליכים. במסגרת הסדר החוב, שאושר בביהמ"ש במארס 2012, קיבל אטרקצ'י את השליטה באאורה לידיו, ובתמורה העביר לה כ-30 מיליון שקל, ואת חלקו בחברה הבת, אאורה ישראל, שעמד על 40%.

הסדר החוב בחברה כלל תספורת אגרסיבית של כ-50% עבור ארבע מסדרות האג"ח, בהיקף של כ-160 מיליון שקל, ואילו הפגיעה במחזיקים בשתי סדרות בהיקף של כ-80 מיליון שקל - שהונפקו עם ביטחונות - לא הייתה משמעותית.

החברה עלתה לכותרות בתחילת 2015 לאחר שבעלי המניות שלה אישרו חידוש הסכם לקבלת שירותים משפטיים ממשרד עוה"ד אטרקצ'י ושות' של סיגל אטרקצ'י, אשתו של בעל השליטה, המבטיח לה הזרמת כ-10 מיליון שקל בשלוש שנים.