נפטר גרשון זלקינד, בעל השליטה בקבוצת אלקו

זלקינד, 87, הקים את החברה ב-1949 כספקית תשתיות וכבלים לחברת חשמל ■ כיום פועלת אלקו בתחומי קבלנות ותשתיות, ייצור ושיווק מוצרי צריכה ונדל"ן מניב

גרשון זלקינד, בעל השליטה בקבוצת אלקו  בע"מ, הלך היום (ג') לעולמו בגיל 87. 

אלקו, שהייתה בשליטת זלקינד, ובניהולם המשותף של בניו, מיכאל (מייקי) ודניאל (דני), ביצעה בשנים האחרונות כמה מהלכים לשיפור מצבה, בהם מכירת נכסים ופעילויות שלא היו בליבת עסקיה, שהניבו לה רווחים חד-פעמיים עצומים, לצד חיזוק פעילויות הליבה, הורדת המינוף והגדלת הנזילות.

כיום פועלת אלקו בתחומי קבלנות ותשתיות, ייצור ושיווק מוצרי צריכה ונדל"ן מניב, באמצעות שלוש זרועות מרכזיות - חברות הבת הבורסאיות אלקטרה , אלקטרה מוצרי צריכה  ו-אלקטרה נדל"ן  בהתאמה, המציגות במשך תקופה לא קצרה שיפור במצבן הפיננסי.

הקבוצה הוקמה ב-1949 על ידי זלקינד האב, שהחזיק ב-65% מהמניות, כחברה קטנה שסיפקה תשתיות וכבלים לחברת החשמל, ובניו, דני ומייקי, מונו לפני כעשור למנכ"לים. הם נחשבים למשלימים זה את זה. מייקי מתמקד בתחום הפיננסי, ומתואר כבעל זיכרון מדהים ומי ששולט במספרים, לעומת דני, שמתמקד יותר בשיווק ופיתוח עסקי. המטה של החברה רזה ומצומצם, ומופעל על ידי צוות של 10-15 איש, הנותן מענה לחברות הבנות בתחומים כמו ניהול כספים וייעוץ משפטי.

גורמים המקורבים לחברה תיארו את זלקינד כמי שהיה שותף בהחלטות אסטרטגיות, והגיע אחת לכמה שבועות לחברה, אך התפטר זה מכבר מכל הדירקטוריונים שהיה פעיל בהם.