הסכם-גג בנהריה: 1.7 מיליארד שקל ואלפי דירות חדשות

משרד הבינוי והשיכון מדווח היום כי אושר הסכם-גג בין המדינה לבין עיריית נהריה לבנייה עתידית של כ-11.6 אלף דירות חדשות

יואב גלנט / צילום: איל יצהר
יואב גלנט / צילום: איל יצהר

הסכם-גג נוסף בין המדינה לבין רשות מקומית: משרד הבינוי והשיכון מדווח היום (ג') כי אושר הסכם-גג בין המדינה לבין עיריית נהריה לבנייה עתידית של כ-11.6 אלף דירות חדשות. תקציב הסכם-הגג עומד על כ-1.7 מיליארד שקל.

על פי ההסכם, במהלך השנים 2017-2019 ישווקו בעיר נהריה כ-9,800 יחידות דיור חדשות לצד שטחי מסחר ותעסוקה בארבעה מתחמים בקרקע מדינה. במשרד הבינוי והשיכון הוסיפו כי ליחידות דיור אלה עשויים להתווסף באישור הוועדה המקומית כ-1,717 יחידות דיור מכוח תקנות התכנון והבנייה.

עוד נמסר היום ממשרד הבינוי והשיכון כי "כי בנוסף ליחידות הדיור החדשות יוקמו בעיר גם מוסדות ציבור בהם בתי כנסת, בתי ספר וגנים, מתנ"סים ואולמות ספורט. כלל תקציב ההסכם מסתכם כאמור על כ- 1.7 מיליארד שקל, מתוכם עבודות הפיתוח מוערכות בכ-1.4 מיליארד שקל , עלות מוסדות הציבור מוערכת בכ- 225 מיליון שקל ולעבודות שדרוג ישן מול חדש הוקצו כ-110 מיליון שקל. בנוסף, הוקצה תקציב ממשרד התחבורה בתוכניות החומש בסך של כ-270 מיליון שקל".

שר הבינוי והשיכון, אלוף במיל', יואב גלנט אמר היום כי "הסכם-הגג בנהריה מהווה צעד נוסף בשורה של צעדים למען הפריפריה שמוביל משרד הבינוי והשיכון. ישנה חשיבות מכרעת בחיזוק הערים בצפון הארץ ובפיתוחן. הסכם זה מצטרף לשורה של הסכמי-גג שהובלנו בשנתיים האחרונות, המקצרים באופן דרמטי את זמן הפיתוח ומעניקים רוח גבית לחיזוקה של העיר ותושביה".