מחאת הנכים: מפגין נאזק ושוחרר; כביש 4 בצומת רעננה נחסם

(עדכון) - למרות הודעת המשטרה כי לא תאפשר את המשך חסימות הכבישים, הגיעו גם הבוקר המפגינים שחסמו את כביש החוף ■ לטענת הנכים, כוח המשטרה שהגיע למקום ניסה לפנותם בכוח, ובין הצדדים התפחתו עימותים ■ בהמשך כביש 4 לדרום נחסם לתנועה בצומת רעננה צפון בעקבות המחאה

הפגנת הנכים / צילום-אליס הימן-הנכים הפנתרים
הפגנת הנכים / צילום-אליס הימן-הנכים הפנתרים

פעילי מחאת הנכים משבשים את התנועה גם הבוקר (ד') וחסמו את כביש 4 לכיוון דרום בצומת רעננה צפון. לפני כן הם יצרו עומס בכביש בסמוך לתע"ש. מוקדם יותר חסמו את כביש 2 למערב במחלף הסירה לכיוון אזור התעשייה בהרצליה. בשל חסימת הכביש נוצרו עומסי תנועה באזור. המפגינים שבו למחות אחרי כישלון השיחות בינם לבין אבי שמחון, יועצו הכלכלי של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כוחות משטרה הגיעו למקום ולאחר זמן קצר נפתח הכביש לתנועה. אחד המפגינים נעצר. לאחר מכן חסמו לזמן קצר גם את דרך בן גוריון בדימונה. שלשום קיבלו הפעילים דוחות בסך 500 שקלים בגין חסימת כבישים, לראשונה מאז שהחלו את המחאה.

ביום ראשון שיבשו המפגינים את התנועה בנתיבי איילון בצפון תל אביב ובכניסה להרצליה וגרמו לפקקי תנועה נרחבים. בעקבות כך הודיעה המשטרה למארגני המחאה כי במקרה שבו ימשיכו בחסימות כבישים וישבשו את התנועה בכבישים היא תאכוף את חוקי התנועה נגד מה שכינתה "הפרעות חמורות". בנוסף, הציעה המשטרה "מתווי מחאה חלופיים" שלא ייגרמו להפרעות לתנועה בכבישים.

לאחר הודעת המשטרה מסר מוביל קבוצת המחאה "הנכים הופכים לפנתרים" אייל כהן כי המשטרה לא פנתה לקבוצה בנושא וכי בכוונתה "להמשיך כרגיל בכל העוצמה" בפעילותה. לדבריו, אם המשטרה תפנה אל הקבוצה, זו תשקול את החלופות להמשך המחאה.

הפעילים מוחים בדרישה להשוות את הקצבאות שהם מקבלים מהמדינה לגובה שכר המינימום. בשבוע שעבר קיימה מליאת הכנסת דיון פגרה מיוחד בנושא קצבאות ה נכים . במהלך הדיון התפתח עימות בין ח"כ יאיר לפיד, יו"ר מפלגת יש עתיד, לבין השר יעקב ליצמן שהאשים אותו שהתכוון להקדיש שלושה מיליארד שקלים לתכנית מע"מ אפס ו"לא נתן שקל אחד לנכים". על כך השיב לפיד כי "עדיף לשקר פחות לפני ראש השנה - לא היה אז כסף".