עורך דין מהצפון נעצר בחשד שהעלים מיליונים מפעילות פורקס

עו"ד ניזאר אעלימי, שהיה מועמד לכנסת מטעם מפלגת העבודה, חשוד כי העלים הכנסות של לפחות 3 מיליוני אירו שהתקבלו בגין מסחר במט"ח באינטרנט ■ מדריך השקעה במט"ח

שוחד / צילום: Shutterstock
שוחד / צילום: Shutterstock

רשות המסים עצרה לאחרונה עורך דין מצפון הארץ, שהיה מועמד לכנסת מטעם מפלגת העבודה, בחשד כי העלים הכנסות של לפחות 3 מיליוני אירו שהתקבלו בגין מסחר במטבע חוץ באינטרנט - בזירת הפורקס. פרטי הפרשה הותרו לפרסום היום (ד').

בית משפט השלום בראשון-לציון אישר לפרסם כי עו"ד ניזאר אעלימי (49) מכפר קרע נעצר ושוחרר בערבות, בחשד כי העלים הכנסות בסך מיליוני אירו שצבר באמצעות מסחר בזירת הפורקס.

מהחקירה, המנוהלת על-ידי ימ"ר חוף במשטרת ישראל, בשיתוף-פעולה עם מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל-אביב ויחידת יהלום ברשות המסים, עולה כי אעלימי הסתיר לכאורה את היותו בעליהן של מספר חברות בחו"ל, בהן הוא שלט באמצעות מקורבים נוספים, וכן את בעלותו על מספר חשבונות בנק בחו"ל. על-פי החשד, אעלימי החזיק ב-6 חברות שונות, בהן הפעיל עובדים וביצע את פעולותיו ב-3 חשבונות בנק שונים.

אעלימי נעצר לראשונה ב-11 בספטמבר למשך 3 ימים, ולאחר מכן שוחרר בערבות. בתחילה בית המשפט נעתר לבקשתו והורה על איסור פרסום שמו, בין השאר על רקע טענתו כי הוא עורך דין מוכר בצפון ואיש ציבור אשר היה מועמד לכנסת בפריימריז מטעם מפלגת העבודה ויועץ ליו"ר האופוזיציה. כעת בית המשפט דחה את בקשתו של אעלימי והתיר לפרסם את שמו בשם עיקרון הפומביות.