נתוני המאקרו משכו את וול סטריט לסגירה חיובית

טראמפ יחתור לצמצום מדרגות המס משבע לשלוש, ולהורדת מס החברות מ-35% ל-20% ■ מאקרו: צמיחה גבוהה מהתחזיות המוקדמות ■ תשואות האג"ח הממשלתי ל-10 שנים התייצבו ברמה של 2.3%

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ה') בעליות מתונות בהמשך למגמה דומה אמש. בבורסות אירופה נרשמה מגמה חיובית.

 

אמש הוצגו בארה"ב עיקרי רפורמת המס של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, במה שהולך להיות "קיצוץ המס הגדול ביותר בהיסטוריה של ארה"ב", לדברי הנשיא טראמפ. לפי ההבנות, מס החברות יופחת מ-35% ל-20%, ומספר מדרגות מס הכנסה המוטל על יחידים יצומצם משבע לשלוש - 12%, 25% ו-35%. כיום, שיעור המס במדרגה העליונה עומד על 39.6%. המס על העשירים ביותר יירד ל-35%, לעומת 39.6% כיום.

להערכת אנליסטים, הקלות המס מעודדות חברות אמריקאיות להחזיר פעילות בשווי 3 טריליון דולר בחזרה לארה"ב, אך ההשפעה על הדולר האמריקאי תהיה להערכתם מוגבלת. בגולדמן זאקס מעריכים כי בסך הכל יומרו מטבעות חוץ לדולרים בהיקף 50 מיליארד דולר "בלבד", וזאת כי להערכתם רוב הנכסים של חברות אמריקאיות מתנהלים כבר בדולרים.

הצמיחה של הכלכלה האמריקאית, הגדולה בעולם, הסתכמה ברבעון השני של השנה בקצב שנתי של 3.1%, גבוה מהתחזיות המוקדמות שצפו צמיחה בקצב שנתי של 3%, בדומה לרבעון שלפניו. מנגד פורסם נתון מאקרו שלילי שהצביע על עלייה משמעותית בתביעות החדשות לדמי אבטלה שהסתכמו בשבוע החולף ב- 272 אלף לעומת התחזיות המוקדמות שצפו 269 אלף.

אחרי פריצת הסייבר הענקית, שבה נגנבו פרטיהם האישיים של 143 מיליון איש, מנכ"ל ויו"ר חברת אקוויפקס  ריצ'רד סמית לקח אחריות ומתפטר מתפקידו באופן מיידי. הדירקטוריון יחפש מנכ"ל אחר לחברה, ובינתיים מונו מחליפים זמניים מתוך החברה לתפקידי המנכ"ל והיו"ר.

את המגמה החיובית הובילו מניות הפיננסים שהן יהיו הנהנות הגדולות הן מעליית הריבית בארה"ב והן מצמיחה מואצת של הכלכלה. נציין את מניות סיטיגרופ , גולדמן סאקס גרופ  וג'י.פי מורגן צ'ייס .