סיבוב שני: נאמני מגה מבקשים שכר-טרחה של 60-90 מיליון ש'

לאחר שביהמ"ש מתח ביקורת על אופן חישוב שכר-הטרחה של נאמני מגה, בעקבות בקשתם לפסוק להם שכר-טרחה בשיעור של למעלה מ-150 מיליון שקל, הגישו הנאמנים תחשיב חדש

טרבלסי, ברטוב וגינדס / צילום: איל יצהר
טרבלסי, ברטוב וגינדס / צילום: איל יצהר

בקשת שכר-הטרחה במגה - סיבוב שני: לאחר שבית המשפט המחוזי מתח ביקורת על אופן חישוב שכר-הטרחה של נאמני מגה, בעקבות בקשתם לפסוק להם שכר-טרחה בשיעור של למעלה מ-150 מיליון שקל, הגישו הנאמנים אתמול (ב') תחשיב חדש, במסגרתו הם מבקשים שכר-טרחה של בין כ-60-90 מיליון שקל. 

שלושת נאמני מגה - רו"ח גבי טרבלסי ועורכי הדין אהוד (אודי) גינדס ואמיר ברטוב - ביקשו מבית המשפט לפסוק להם שכר-טרחה ראשוני בסך 35 מיליון שקל; ובהמשך לפסוק להם סכומים נוספים, בהדרגתיות, אשר שיעורם ייגזר מהיקף הכספים שיחלקו לנושים, עד סכום של כ-150 מיליון שקל.

במסגרת הבקשה שהגישו בינואר השנה לבית המשפט המחוזי בלוד, ביקשו הנאמנים כי שכר-הטרחה הכולל בתיק יהיה בשיעור של 15% מתוך סך כל הנשייה שמחולקת בפועל לנושים, זאת על-פי תקנות שכר-הטרחה; שכר-הטרחה יגבה הדרגתית בהתאם לשיעור החלוקה (באחוזים), שיצליחו להחזיר בפועל לנושים, וזאת על פני כל תקופת ההסדר שהושג במגה - כ-4 שנים קדימה, שבהם הנאמנים ימשיכו בתפקידם. במועד הגשת הבקשה חילקו הנאמנים לנושים סך של כ-486 מיליון שקל (כ-40% מתוך נשייה בסך של 1.2 מיליארד שקל בתיק).

כונס הנכסים הרשמי דאז, פרופ' דוד האן, התנגד לבקשת השכר וביקש מבית המשפט להגביל את השכר לסכום של כ-28 מיליון שקל בלבד. לפני כשבוע שלח השופט אילן שילה את הנאמנים לערוך חישוב מחודש של סכום שכר-הטרחה, תוך שהוא מציין כי כדי שהנאמנים יוכלו לדרוש 15% מהקופה, הנושים צריכים לקבל 80% מהחוב נטו, "וזה לא המקרה". בנסיבות, הורה השופט לנאמנים להגיש לו תחשיב חדש של השכר המבוקש במונחי נטו - ותחשיב זה הוגש אתמול.

כצפוי, התחשיב החדש מפחית משמעותית את שכר-הטרחה, כאשר הרף הגבוה ביותר יעמוד על כ-90 מיליון שקל, והנמוך על 50 מיליון שקל. ואולם, עדיין עומדת בפני בית המשפט עמדתו של כונס הנכסים הרשמי, אשר סבור כי הסכום אמור להיות נמוך משמעותית - ולעמוד על פחות מ-30 מיליון שקל.