נאמני מגה ביקשו שכ"ט של 150 מיליון ש'; יסתפקו ב-28 מיליון?

הכנ"ר בתגובה לבקשת הנאמנים, רו"ח גבי טרבלסי ועוה"ד אהוד גינדס ואמיר ברטוב: "יש לקבוע את שכר-הטרחה בתחום ההוגן והסביר"

טרבלסי, ברטוב וגינדס / צילום: איל יצהר
טרבלסי, ברטוב וגינדס / צילום: איל יצהר

כונס הנכסים הרשמי, פרופ' דוד האן, מתנגד לבקשת נאמני מגה שכר לפסוק להם שכר-טרחה בשיעור של למעלה מ-150 מיליון שקל, ומבקש מבית המשפט להגביל את השכר לסכום של כ-28 מיליון שקל בלבד - כך עולה מתגובה שהגיש היום (ה') הכנ"ר לבקשת נאמני מגה לפסיקת שכר-טרחה.

שלושת נאמני מגה - רו"ח גבי טרבלסי ועורכי הדין אהוד (אודי) גינדס ואמיר ברטוב - ביקשו מבית המשפט לפסוק להם שכר-טרחה ראשוני בסך 35 מיליון שקל; ובהמשך לפסוק להם סכומים נוספים, בהדרגתיות, אשר שיעורם ייגזר מהיקף הכספים שיחלקו לנושים, עד סכום של כ-150 מיליון שקל.

במסגרת הבקשה שהגישו בינואר השנה לבית המשפט המחוזי בלוד, ביקשו נאמני מגה כי שכר-הטרחה הכולל בתיק יהיה בשיעור של 15% מתוך סך כל הנשייה שמחולקת בפועל לנושים, זאת על-פי תקנותת שכר-הטרחה; שכר-הטרחה יגבה הדרגתית בהתאם לשיעור החלוקה (באחוזים), שיצליחו הנאמניםם להחזיר בפועל לנושים, וזאת על פני כל תקופת ההסדר שהושג במגה - כ-4 שנים קדימה, שבהם הנאמנים ימשיכו בתפקידם.

עד כה חילקו הנאמנים לנושים סך של כ-486 מיליון שקל (כ-40% מתוך נשייה בסך של 1.2 מיליארד שקל בתיק). בשלב זה שכר-הטרחה הנגזר מכך, על-פי תקנות השכר, הוא בשיעור של 7% מסך החלוקהה בפועל - כלומר: 34 מיליון שקל. כן מבוקש בשלב זה שכר-טרחה בסך של כמיליון שקל נוספים, שמשקףף סך של 267 שקל בגין תביעת החוב של עובדי החברה שהוגשו לבדיקת הנאמנים - ובסך-הכול כ-3,900 תביעות חוב.

ואולם, סכום זה, כאמור, הוא השכר הראשוני המבוקש. מבקשתם של הנאמנים עולה כי מכלול הפעולות שביצעו בתיק הביא ליצירת מקורות לקופת ההסדר בהיקף כולל המסתכם, בשלב זה, בסך של כ-1.025 מיליארד שקל.

"על בסיס תוצאה זו צפוי כי שיעור ההחזר הממוצע לכלל הנושים יעמוד על כ-85% (כ-73% נטו) ולנושים הבלתי מובטחים על שיעור של כ-55% (נטו). מדובר ב-Debt Recovery יוצא דופן לטובה באירועים של חדלות פירעון - בכלל, ושל חברות תפעוליות - בפרט", כותבים הנאמנים לבית המשפט.

הנגזרת של נתונים אלה היא שאם הנאמנים יעמדו ברף החלוקה הגבוה שהציבו לעצמם - למעלה מ-80% מסך הנשייה בסך למעלה ממיליארד שקל - ובית המשפט יאשר להם שכר-טרחה בשיעור 15% מהחלוקה בפועל, יכול שכר-הטרחה הסופי בתיק להגיע לסכומים מדהימים בשיעור של 100-150 מיליון שקל.

בשלב זה מבקשים הנאמנים כאמור לאשר את הסך של 35 מיליון בלבד, וכן לקבל אישור של בית המשפט לאופן ביצוע התחשיב שעל-פיו ייקבע שכר-הטרחה העתידי (15% מהחלוקה בפועל כאמור).

הכונס הרשמי מתייחס בתגובתו לכך שמדובר באחד מתיקי חדלות הפרעון הגדולים בישראל, ולכך שבעלי התפקיד בצעו עבודה מקצועית הראויה לשבח, ואולם, לעמדתו, אין בכך כדי להצדיק תשלום שכר-טרחה בהיקפים שנתבקשו, ויש לאמוד ולקבוע את השכר בתחום ההוגן והסביר.