ירידות קלות בסיום בבורסה; טבע תיקנה; מיילן סגרה ללא שינוי

מניות קבוצת אלוביץ' ריכזו עניין, לאחר שאינטרנט זהב השלימה בשבוע שעבר ארגון מחדש של החוב למחזיקי האג"ח ■ היום היה יום מסחר מקוצר בבורסה המקומית לרגל חול המועד סוכות

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב הסתיים (ב') היום בירידות קלות לאחר פתיחה חיובית. נזכיר כי גם היום, כמו אתמול וכמו מחר, התנהל מסחר מקוצר בבורסה המקומית לרגל חול המועד סוכות. 

 

בוול סטריט נסחרים החוזים בעליות מתונות. השבוע המשקיעים ימשיכו לנתח את נתוני המאקרו מהשבוע שעבר, כשהנתון המרכזי שבהם היה דוח התעסוקה החלש של הכלכלה הגדולה בעולם לחודש ספטמבר. נזכיר כי למרות הדוח החלש, התבטאויות בכירי הפדרל ריזרב בסוף השבוע הצביעו על תמיכתם בהמשך המדיניות המצמצמת של הפד.

בתל-אביב המשיכו לרכז עניין מניות טבע  ומיילן . נזכיר כי בסוף השבוע קיבלה מיילן את אישור ה-FDA להתחיל לשווק גרסאות גנריות לקופקסון במינונים 20 מ"ג ו-40 מ"ג. בוול סטריט, מיד לאחר ההודעה, נפלה מניית טבע, ומנגד מניית מיילן זינקה. אתמול (א') יישרו קו המשקיעים בתל-אביב עם עמיתיהם בחו"ל ושלחו את טבע ומיילן לצניחה וזינוק (בהתאמה), בהתאם.

ריכזו עניין גם מניות קבוצת שאול אלוביץ', כשבשבוע שעבר השלימה אינטרנט זהב  החלפה של אגרות החוב הקצרות שלה באג"ח ארוכות יותר, כאשר כ-75% ממחזיקי אג"ח אינטרנט זהב הקצרה הסכימו להחליף את החזקותיהם באג"ח אינטרנט זהב  הארוכה יותר, מה שמותיר בידי אינטרנט זהב נזילות ומניות בי קומיונקיישנס  חופשיות משיעבוד. המהלך הזה מותיר לאינטרנט זהב מספיק אוויר כדי למשוך עד דצמבר 2021 גם ללא דיבידנדים מביקום. יש לציין כי מניות ביקום שנותרות חופשיות מאפשרות לאינטרנט זהב למכור בשעת חירום מניות ביקום בשוק כדי לעבות את קופת המזומנים שלה.