בוגי יעלון: "היה לי משבר כשהבנתי שנתניהו מושחת"

בעמוד הפייסבוק שלו כתב שר הביטחון לשעבר: "אני מבין את הצורך של נתניהו להתגונן, אבל אני לא יכול לקבל את העובדה שהם מנסים לקבע שאי-אפשר להיות גם נץ ביטחוני, גם להיות ממלכתי וגם להתנגד לשחיתות"

משה בוגי יעלון / צילום: תמר מצפי
משה בוגי יעלון / צילום: תמר מצפי

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון כתב הערב בעמוד הפייסבוק שלו "עברתי משבר לא פשוט כשהבנתי שהאיש שהלכתי איתו כבר דרך ארוכה - מושחת".

הערותיו של יעלון מגיעות לאחר מספר ימים של פרסומים, ותגובות, ותגובות לפרסומים בנוגע לתחקיר שפורסם ב"ידיעות אחרונות" בסוף השבוע.

"הפייקליניזם הוא מפלטו האחרון של הנבל. החודשים הקרובים צפויים לעמוד בסימן התפתחות החקירות סביב ראש הממשלה בנימין נתניהו. זוהי תקופה עצובה וקשה - לי באופן אישי היה משבר לא פשוט כשהבנתי שהאיש שהלכתי איתו כברת דרך כה ארוכה - מושחת".

"אני מבין את הצורך של נתניהו להתגונן", כתב יעלון. "זה טבעי ואנושי, אבל מה שאני לא יכול לקבל זה את ההסתה והשיסוי שהוא וחבורתו מייצרים, את העובדה שהם מנסים לקבע שאי-אפשר להיות גם נץ ביטחוני, גם להיות ממלכתי וגם להתנגד לשחיתות".

יעלון השווה בין האופן שבו מתנהל נתניהו כיום ליחס שלו הוא זכה מראש הממשלה שרון כאשר הוא (יעלון) היה הרמטכ"ל בתקופת ההתנתקות. "נתניהו צועד בדרכו של שרון, שהוא וחבורתו מחצו ודיכאו את כל מי שהתנגד להתנתקות והעז להביע דעה אחרת. כבר תקופה ארוכה שאני נתון למתקפה מצד מקורבי ראש הממשלה, שמנצלים את הבמות התקשורתיות העומדות לרשותם כדי לנסות ולהדביק לי חוסר יושרה.זה לא יעזור להם. היושרה היא אבן יסוד באישיותי ובדרכי מאז ומתמיד והיא תמשיך להנחות אותי בכל צעד ושעל".

בתחקיר "ידיעות אחרונות", שפרסם העיתונאי רונן ברגמן, צוין כי מעורבות של עו"ד דוד שמרון בפרשת כלי השיט גדולה יותר ממה שדווח בתחילה. שמרון אמר בעבר שהייצוג שלו את מיקי גנור (מי שבהמשך חתם על הסכם עד מדינה) היה מצומצם למערכת היחסים שבין גנור לבין תאגיד טיסנקרופ, אולם לפי "ידיעות אחרונות" שמרון עסק גם בתוכן העסקאות עצמן. בנוסף נאמר בתחקיר ששר הבטחון דאז, יעלון, קיווה שלא להפוך את ישראל ל"לקוחה שבויה" של התאגיד הגרמני ולכן יזם מכרז לייצור כלי השיט בו השתתפו תאגיד מדרום קוריאה, אך כעבור זמן מה קיבל יעלון פנייה מראש הממשלה לבטל את המכרז. לדבריו, הופעלו עליו לחצים כבדים לביטול המכרז. תגובת נתניהו לכך (שהועלתה בעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה לפני כמה ימים) הנה שהמכרז בוטל לפי בקשת משרד הביטחון, ולא הפוך.

בפוסט של יעלון, שהועלה הערב הוא מכנה את תופעת ההכפשות נגדו (ובכלל) כ"פייקליניזם", מילה חדשה ככל הידוע שהיא אולי שילוב של המונח האהוב על הנשיא טראמפ "פייק-ניוז" ו"ריקליניזם" על שמו של עיתונאי ערוץ 20 שמעון ריקלין המגן על נתניהו בכל עניין ובכל מצב.