קרנית פלוג: "בשכונה שלנו צריך להתכונן לזעזועים"

נגידת בנק ישראל, השוהה בוועידת קרן המטבע הבינלאומית, אמרה בריאיון ל-CNN: "עלינו לעשות יותר לצמצום פערי השכר וההכנסה"

קרנית פלוג וריצ'רד קווסט / צילום: מסך
קרנית פלוג וריצ'רד קווסט / צילום: מסך

 

"הדאגה הגדולה ביותר שלי כנגידת בנק ישראל היא איך להבטיח צמיחה מכלילה ובת קיימא", אמרה היום נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג, השוהה בוועידת קרן המטבע הבינלאומית. "ראינו צמיחה יפה וביצועים חזקים בשוק התעסוקה, אבל עלינו לעשות יותר לצמצום פערי השכר וההכנסה. עלינו לעשות הרבה יותר להבטיח שלאנשים יהיו מיומנויות הדרושות כדי להבטיח שיהיו מועסקים במשרות בעלות שכר גבוה יותר. דווקא מפני שהכלכלה הישראלית נמצאת במצב טוב, זהו הזמן המתאים לחולל שינויים עמוקים כדי להבטיח שגם העתיד יהיה בהיר".

בריאיון רחוב לריצ'רד קווסט מה-CNN, שנערך על רקע הוועידה השנתית של קרן המטבע הבינלאומית בוושינגטון, נשאלה פלוג מה דעתה על אזהרתו של שר האוצר הגרמני הפורש וולפגנג שוובלה שהתריע מפני "אווירת שאננות" בקרב מקבלי ההחלטות, ואמרה כי "תפקידנו כמקבלי החלטות לדאוג ולהתכונן לזעזוע הבא שאולי יגיע. אם בונים עמידות בצורת רמות חוב נמוכות, רמות הון ונזילות גבוהות ורזרבות גדולות - אפשר להיות מוכנים".

"אתם בישראל מתכוננים כל הזמן לכל מיני זעזועים - לא?, שאל קווסט. "למשל, מה שקורה עם איראן שגורם חוסר יציבות שמצריך פעולה".

"בשכונה שבה אנו גרים אנחנו צריכים להתכונן לזעזועים", השיבה פלוג "וגם חווינו זעזועים. הכלכלה הישראלית הפגינה עמידות ואנחנו ממשיכים לחזק את העמידות".