סומוטו פרסמה תוצאות מקדמיות מאכזבות; המניה צונחת

סומוטו, הפועלת בתחום של שיווק באינטרנט, פרסום בווידאו ובמובייל ואספקת שירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות, דיווחה כי הכנסותיה ברבעון השלישי יסתכמו ב-15-15.5 מיליון דולר, וה-EBITDA יסתכם ב-2.5-3 מיליון דולר

מניית סומוטו  צונחת היום (א') במסחר בבורסה, לאחר שחברת הטכנולוגיה פרסמה תוצאות מקדמיות מאכזבות לרבעון השלישי והורידה את תחזית הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) לשנת 2017 כולה.

סומוטו, הפועלת בתחום של שיווק באינטרנט, פרסום בווידאו ובמובייל ואספקת שירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות, דיווחה כי הכנסותיה ברבעון השלישי יסתכמו ב-15-15.5 מיליון דולר, וה-EBITDA יסתכם ב-2.5-3 מיליון דולר.

מדובר בעלייה של כ-30% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וירידה של כ-25% ב-EBITDA.

בחברה, אותה מנהל בן גירון, מסבירים כי הירידה ברווח נובעת בעיקרה מגידול של כ-900 אלף דולר בהוצאות מכירה ושיווק של הפצת מוצרי החברה דרך רשתות פרסום מקוונות במגזר הפצת האפליקציות, וכן מירידה נקודתית ברבעון זה של שיעור הרווחיות במגזר הפרסום בווידאו.

לפני כחודשיים, בעת פרסום דוחות הרבעון השני של השנה, העריכו בסומוטו כי ה-EBITDAהשנה צפוי להסתכם בכ-17.5 מיליון דולר לפחות וכעת מפחיתה החברה את תחזית הרווח לכ-15-16.5 מיליון דולר. תחזית ההכנסות השנתית נותרה ברמה של 70 מיליון דולר לפחות (לא כולל רכישות).

עוד עדכנו בחברה היום כי יתרת המזומנים, לרבות מזומנים מוגבלים, הסתכמה בסוף ספטמבר בכ-17.3 מיליון דולר, והמזומנים נטו (בניכוי אשראי מתאגיד בנקאי) ב-11.3 מיליון דולר, גידול של 5.7 מיליון דולר לעומת סוף חודש יוני השנה.

מניית סומוטו, כאמור, מגיבה להודעה בירידה חדה והגיעה לרמתה מלפני שנה, ושוויה של החברה התכווץ לכ-190 מיליון שקל.

המנכ"ל גירון ציין היום כי "ברבעון זה הגדלנו משמעותית את הוצאות המכירה והשיווק בקשר עם הפצת מוצרי החברה, ביחס לרבעונים הקודמים, ואנו משוכנעים כי נראה את פירות השקעה זו כבר ברבעון הרביעי. כמו כן, ברבעון זה חווינו תנודתיות בתחום הפרסום בווידאו ביחס לרבעון השני של שנה זו ואנו מאמינים כי נראה גידול בפעילות מתחום זה ברבעון הרביעי השנה. בהסתכלות קדימה, עומד לפנינו הרבעון הרביעי, שהוא מסורתית הרבעון החזק בשנה בתחום הפרסום בווידאו".

גם ברבעון השני של 2017 פרסמה סומוטו תוצאות מאכזבות על רקע עלייה בהוצאות. אז הציגה החברה בשורה העליונה צמיחה מרשימה של 84% בהכנסות, ל-20.6 מיליון דולר, אולם זינוק של 181% בהוצאות על רכישת מדיה ברבעון, שהסתכמו ב-12.1 מיליון דולר, הביא לירידה ברווחים: הרווח התפעולי לפני פחת והפחתות (EBITDA) הסתכם בכ-4.4 מיליון דולר, ירידה של 6.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ואילו הרווח הנקי הצטמק ב-45% לכ-1.2 מיליון דולר.

בתחילת חודש יוני, נזכיר, הודיעה סומוטו על רכישת חברה מצפון אמריקה הפועלת בתחום הפרסום באינטרנט בסכום של עד 14.5 מיליון דולר, וביולי הודיעה החברה על חתימת מזכר הבנות לרכישת מלוא הבעלות בחברה הפועלת בתחום המסחר באינטרנט (e-Commerce) בסכום של עד 12 מיליון דולר.

לפני כשבועיים הודיעה סומוטו כי ההצעות שקיבלה החברה משני גופים זרים לרכוש את מניותיה לפי שווי גבוה בעשרות אחוזים משוויה בבורסה, לא הבשילו לכדי הסכם מחייב.